سرویس: غیر تولیدی 12:12 - یکشنبه 01 دی 1398

چرا قیمت گوشت قرمز در بازار اصفهان کاهش یافت؟

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: با افزایش بارندگی‌ها و عدم صادرات کمبودی در تأمین دام زنده در میادین اصفهان نداریم و قیمت گوشت در حال کاهش است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر پور باطنی با بیان اینکه هم اکنون در بازار اصفهان گوشت قرمز 20 تا 25 درصد کاهش نرخ داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر با بارندگی‌های مناسب وزن دام‌های سبک از 10 به 15 کیلوگرم ایده‌ال رسیده است و با فراوانی دام مشکلی در تأمین گوشت قرمز نداریم.

وی با بیان اینکه روند کاهش قیمت‌ها از اوایل مهر ماه تاکنون در بازار اصفهان ادامه دارد، افزود: طی دو مرحله با افزایش میزان دام زنده تا 20 مهر ماه 12 هزار تومان نرخ‌ها کاهش داشته و اکنون سیر نزولی قیمت‌ها به 20 تا 25 درصد در قصابی‌های اصفهان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان بیان کرد: در حال حاضر عرضه دام زنده در میادین افزایش یافته اما به دلیل رکود سابقه‌دار در بازار گوشت تاکنون تقاضا تغییر چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: با افزایش عرضه طبیعتاً نرخ‌ها هم روند نزولی دارد اما به دلیل درگیری قصابان با رکود بازار این مسئله بیشتر در بین مشاغل ما قابل لمس است.

پورباطنی گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم گوشت گوساله درجه یک 70 تا 80 هزار تومان، گوشت گوسفندی درجه دو 70 تا 95 هزار تومان و گوشت‌های درجه 3 شامل میش، بز و قوچ 75 تا 93 هزار تومان در بازار اصفهان نرخ‌گذاری شده است.

وی پیرامون اینکه با وجود کاهش قیمت‌ها هنوز هم توان خرید مردم پایین است، اظهار داشت: روند کاهش قیمت گوشت قرمز به دلیل عدم صادرات دام زنده به خارج کشور هم است.

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا فراوانی دام در میادین سبب افزایش قاچاق در مرزهای کشور شده است، افزود: هم اکنون صادرات رسمی، غیررسمی و قاچاق دام زنده از داخل کشور نداریم.

وی درباره اینکه آیا روند کاهش قیمت‌ها طی ماه‌های آینده هم ادامه دارد یا خیر، بیان کرد: در حال حاضر آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چرا که براساس سابقه شغلی ما و 200 تا 300 سال گذشته در فصول زمستان نرخ گوشت گران‌تر از فصل بهار بوده اما اکنون با وجود وسایط حمل‌ونقل، نبود سرماهای طاقت‌فرسا و شرایط جوی هوا وضعیت بسیار تغییر کرده اهست.

پورباطنی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز بستگی به تقاضا در بازار دارد، افزود: صدور گوسفند از راه‌ها و کانال‌های مختلف سبب گرانی و رکود بازار گوشت می‌شود و باید از صادرات آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.