سرویس: غیر تولیدی 10:33 - سه شنبه 26 آذر 1398

الگوسازی صحیح والدین در خانواده مؤثرترین راه تربیت فرزندان است

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: والدین با برگزاری نماز جماعت در خانواده نقش مهمی را در جامعه و خانواده ایفا می‌کنند چون فرزندان رفتار اولیا را الگو قرار می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر در اجلاس شهرستانی نماز اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش و خانواده نقش مهمی در اجرای نماز و فرایض دینی در خانواده و جامع دارد که انتظار می رود خانواده‌ها با همکاری فرهنگیان نسبت به ترویج نماز در جامعه تلاش کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: والدین با برگزاری نماز جماعت در خانواده نقش مهمی را در جامعه و خانواده ایفا می‌کنند چون فرزندان رفتار اولیا را الگو قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: نماز باعث آرامش جسم و روح انسان می‌شود، اولیا به نمازخواندن در خانواده اهمیت بدهند تا فرزندان نیز با الگوگیری از آنان به نمازخواندن اهمیت بدهند.

رنجبر در ادامه افزود: پیروی از دستورات ائمه اطهار و ارتباط با خدا فساد و گناه را از انسان دور می‌کند و باعث شادابی در روحیه انسان می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان همچنین عنوان کرد: مسؤولان آموزشی نسبت به برگزاری نماز جماعت در مدارس برنامه‌ریزی کنند تا دانش‌آموزان با فرایض دینی بیشتر آشنا شوند تا دشمنان اسلام با فرهنگ‌های غلط در بین جوانان رخنه نکنند.

 محمود بنی‌جمالی امام‌جمعه چادگان نیز در این نشست اظهار کرد: نمازخانه‌ها در مدارس و روستاها باید گسترش یابد و این فرضیه الهی به‌ خوبی در جامعه، مدارس و خانواده برگزار شود تا دشمنان بدانند برگزاری نماز موجب برکات زندگی می‌شود.

وی گفت: از فرهنگیان عزیز انتظار داریم نماز جماعت در مدارس را در اولویت کاری قرار داده و از روحانیت منطقه روستا در برگزاری نماز جماعت دعوت کنند تا دانش‌آموزان را از لحاظ مسائل دینی بیشتر آشنا کنند.

 بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز و فعالان نماز در این مراسم شرکت داشتند و از ۳۵ نفر از فعالان برتر در امر برگزاری نماز تقدیر شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.