سرویس: غیر تولیدی 16:16 - یکشنبه 24 آذر 1398

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان مطرح کرد

نمایشگاه کشاورزی فرصتی برای رشد اقتصاد بخش کشاورزی

هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی اصفهان از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده از استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت کشاورزی اصفهان، با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در اقتصاد کشور، اظهار کرد: بخش کشاورزی تجلی اقتصاد مقاومتی است.

مهدی تقی پور با بیان اینکه چهار درصد سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی و ۹۶ درصد در بخش صنعت و خدمات است، افزود: با این وجود ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به ظرفیت و پویایی بالای صنعت کشاورزی، گفت: برای اشتغال ۱۰۰ نفر در بخش کشاورزی نیازمند ۸ میلیارد تومان هستیم، در حالی که این رقم در بخش صنعت ۲۱ میلیارد و در بخش خدمات ۴۶ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه زنجیره های بخش کشاورزی در کشور کامل نیست، اظهار کرد: متاسفانه امروز بدون توجه به بازار، تولید کشاورزی داریم، در حالیکه باید از بازار به تولید برسیم.

تقی پور، به کشاورزی قراردادی اشاره کرد و افزود: باید به اقتضای شرایط بازارهای داخلی و خارجی با سرمایه گذاری، از بخش کشاورزی حمایت کنیم و در نهایت به این بازارها جهت دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش به عنوان یک نهاده در بخش کشاورزی جایگاه بالایی دارد، گفت: به دنبال فناوری های جدید در بخش کشاورزی هستیم و به همین منظور در حاشیه هجدهمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان، همایش آشنایی با پهباد در صنعت کشاورزی برگزار می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان همچنین در این نشست با انتقاد از برخی تک روی ها در استان، اظهار کرد: متاسفانه با وجودی که در حق کشاورزی ظلم شده، این صنعت محکوم به مصرف ۹۰ درصدی آب است.

محمد صادقی با بیان اینکه امسال شاخص های بخش کشاورزی در کشور و استان افزایش یافت، تاکید کرد: با این وجود برپایی نمایشگاه کشاورزی فرصت خوبی برای اقتصاد کشاورزی است تا بتواند در کنار سایر بخش ها رشد کند.

انتهای پیام/ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.