سرویس: غیر تولیدی 12:24 - یکشنبه 24 آذر 1398

مدیر کل آب منطقه ای استان اصفهان:

استان اصفهان رتبه نخست اصلاح الگوی کشت کشور را دارد

مدیر کل آب منطقه ای اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه نخست اصلاح الگوی کشت کشور را دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود میر محمد صادقی در جلسه کمیته سازگاری با کم آبی شهرستان اردستان اظهار داشت: طرح تعادل بخشی یکی از طرح های ضروری است که در کشور برای حفظ منابع آب زیر زمینی کشور که رو به نابودی است انجام می شود.

وی افزود: در استان اصفهان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب در سال آب  اضافه برداشت می کنیم و از ذخایر آب زیر زمینی که است که میلیون ها سال جمع آوری شده بهره برداری داریم و با این شیوه وضعیت خطرناک خواهد شد.

مدیر کل آب منطقه ای استان اصفهان گفت: طرح تعادل بخشی موضوعی است که وزارت نیرو با تاکید شورای امنیت کشور نسبت به اجرای دقیق آن تاکید داشته و در حال اجراست و این طرح ۱۵ برنامه دارد که اهم آن در حقیقت بستن چاه های غیر مجاز، اصلاح و تعدیل پروانه های موجود و کنترل برداشت ها از طریق نصب کنتورهای هوشمند  و اطلاع رسانی ها است.

استان اصفهان در اصلاح الگوی کشت رتبه اول را دارد

وی با بیان اینکه این طرح با لحاظ کردن شرایط منطقه ای انجام خواهد شد، افزود: دنبال این هستیم تا کشاورزان با اصلاح الگوی کشت، کشاورزی پایداری داشته باشند که استان اصفهان در این خصوص رتبه اول را دارد.

میر محمد صادقی بیان داشت: با توجه به بارندگی های سال گذشته و جاری شدن سیل در رودخانه ها اتفاق خوبی افتاد و برای این موضوع بودجه ها افزایش یافت اما در حال حاضر استانهای اصفهان، فارس، خراسان رضوی، تهران و کرمان بدترین وضعیت آبی زیر زمینی را در کشور دارند که موضوع بصورت بحرانی دنبال می شود.

مدیر کل آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه موضوع تخلفات پیگیری و در مراجع قضایی در جریان است و همه وارث این وضعیت آبی و در برابر آن مسئول هستیم، افزود: امسال تا کنون بیش از ۵۰۰ حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شده است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.