سرویس: اخبار شهرستان 10:41 - شنبه 23 آذر 1398

با صدور پیامی اعلام شد؛

تقدیر فرمانده ناحیه امام علی(ع) بابت برگزاری باشکوه یادواره 1000 شهید شرق اصفهان

سرهنگ داستانی با صدور پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان از برپایی سه روز نمایشگاه و یادواره شهدای این منطقه با شکوه و در نهایت معنویت، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ پاسدار جواد داستانی با صدور پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان از برپایی سومین یادواره شهدای این منطقه با شکوه و در نهایت معنویت، تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در پیام خود آورده است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا  عند ربهم یرزقون        169 آل عمران

با درود به ارواح طیبه شهدای اسلام از صدر تاکنون علی الخصوص شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و همچنین درود بر شهدای گرانقدر شرق شهرستان اصفهان و با عرض سلام به محضر مبارک امام خامنه ای مدظله العالی و شما مردم عاشورایی که حضور سبزتان در مجلس شهدا که میزبان آن 1000 شهید این دیار ولایتمدار و ایثاگر بود و  باعث تجدید پیمان مجدد با فرهنگ علوی و عاشورایی و آرمان های انقلاب اسلامی بود.

مقام معظم رهبری هم درخصوص زنده نگهداشتن یاد شهیدان فرموده اند:

«زنده نگهداشتن یاد شهیدان انقلاب اسلامی باعث تداوم حرکت انقلاب است. عظمت ما به خاطر شهادت جوانان و فرزندان این ملت است. »

قطعا به تصویر کشیدن آرمان های شهدا و ایثارگری این جوانان عاشق شهادت، با گفتمان میثاق شهدا و ارائۀ الگوی ارتباطی میان مردم و شهدا امکان پذیر خواهد بود لذا  هر چه بیشتر در این آموزه ها تعمق و تفکر گردد، می توان به نتایجی بهتری دست یافت و در راستای تحقق شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان امروزی می توان بر مشکلات فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فائق آمد و یقیناً این مهم دور از دسترس نیست. لیکن تحقق این امر نیازمند تعمیق در مولفه های ایثار و شهادت است تا بتوان با پرهیز از منحصر نمودن فرهنگ ناب دفاع مقدس و گفتمان متعالی شهادت در برخی نمادها  کلیشه ای و شعاری بیش از پیش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنیم.

برگزاری سومین یادواره سرداران، فرماندهان و بیش از هزار 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان، فرصتی برای انتقال پیام این عزیزان به هزاران مرد و زن و معرفی نقش و جایگاه شرق اصفهان در دوران دفاع مقدس است.

این از افتخارات مردم شرق اصفهان است که با تقدیم بیش از 1000 شهید و بیش از 6 هزار رزمنده جانباز در زمره مناطقی قرار گیرد که باخون، پیمان حمایت از انقلاب و ارزش های نظام مقدس اسلامی ایران و تبیعیت از اوامر ولی فقیه را بسته است و خدا را شکر می گوییم که با وجود همه مشکلات به وجود آمده اقتصادی، هنوز روحیه شهادت و ایثار در فرزندان این مرز و بوم به وضوح و حداکثر دیده می شود و قطعا تلاش شبانه روزی این جوانان در عرصه های فرهنگی و برپایی یادواره ها و مناسبت های ملی و مذهبی، گوشه ای از این رفتار و منش مردم این دیار ولایتمدار و ایثارگر است.

در طول تاریخ شرق اصفهان، آنچه که بی نظیر است، تقدیم هزاران جوان در عرصه شهادت و ایثار است که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت را فرا گرفته بودند و نشان دادند که شرق اصفهان آرمان هایش را با اسلام و ولایت گره زده و خواهد زد.

حضور سراسر شور و نشاط شما عزیزان در این محفل الهی – معنوی زینت بخش اندیشه های ناب و خالص دلیری ها و رشادت های غیورانه و غیرت مندانه ی شهیدان است، شهیدانی که تا ابد نام و یاد پرافتخارشان، بر صفحه ی سپید روزگار و در تاریخ اندیشه ها با عزت و عظمت، ابدی و سرمدی خواهد ماند.

لذا شایسته است از بابت برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان در مهدیه روستای وجاره، از کلیه دست اندرکاران، دلسوزان و نیروهای خدوم و ارزشی شرق اصفهان به ویژه ستاد یادواره شهدای شرق، حوزه های بسیج، فرماندار، بخشداران، دهیاران، شهرداران و شوراهای منطقه شرق اصفهان و کشاورزان عزیز و سایرین که در برگزاری شایسته این مراسم تلاش نموده اند، تشکر و قدردانی نموده و این زحمات با ارزش آنها را ارج نموده و انشاالله موجبات تجدید بیعت ملت عزیز و شهیدپرور شرق اصفهان با آرمان های امام و شهیدان و ناامیدی دشمنان قسم خورده و تداوم راه اسلام و قرآن و انقلاب باشد.

در ضمن حضور باشکوه اقشار مختلف مردم فهیم و همیشه در صحنه و کشاورزان عزیز شرق اصفهان، خانواده های محترم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، هیات های مذهبی، بسیجیان، مداح اهل بیت و میهمان ویژه این مراسم برادر گرانقدر سردار باقرزاده را گرامی داشته و امیدواریم در پناه حق محفوظ و موید باشند.

به امید ثابت قدم بودن در مسیر شهدا و آرمانهای والای آنها از خدای شهیدان می خواهیم که همواره ما را در طی طریق پاک شهداء دچار تردید ننموده و با تاسی از ولی فقیه و بسان اهل یقین، توفیق تداوم راه شهیدان را نصیب مان کند.

والعاقبه للمتقین

سرهنگ پاسدار جواد داستانی

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.