سرویس: اجتماعی 10:14 - جمعه 22 آذر 1398

برای اولین بار در جهت زندگی موفق؛

همایش بزرگ مشاوره قبل از ازدواج در ورزنه برگزار شد

حسین خاکشور، مدرس و مشاور خانواده، هدف از مشارکت در همایش ازدواج را کمک به فرهنگ سازی ازدواج سالم و نهادینه کردن این مقوله در جامعه بر شمرد.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز برای اولین بار در شهر ورزنه همایش بزرگ مشاوره پیش از ازدواج برای ازدواج موفق، سالم و پایدار با حضور دکتر حسین خاکشور مدرس و روانشناس؛ مشاوره خانواده استان اصفهان وجمعی از خانواده ها در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهر ورزنه برگزار شد.

حسین خاکشور هدف از مشارکت در این همایش را کمک به فرهنگ سازی ازدواج سالم و نهادینه کردن این مقوله در جامعه بر شمرد.

 دکتر خاکشور در این همایش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری برنامه ای با موضوع ازدواج گفت: ازدواج مهمترین رویداد زندگی یک فرد است و باید برای انتخاب همسر و زندگی مشترک با برنامه ریزی دقیق و منظم و عاقلانه تصمیم گرفت.

حسین خاکشور بیان کرد: تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازمند است. جوان باید بر اساس معیارهای اصولی، منطقی همسر آینده خود را شناسایی و انتخاب نماید و آنگاه به انجام پیوند زناشویی اقدام کند. ایمان، اخلاق نیکو و روان سالم، و تناسب زوجین در ویژگی‌های ظاهری، سنی، تحصیلی، فرهنگی، تربیتی و اعتقادی از موارد اساسی در انتخاب همسر است.

وی اظهار نمود: توجه به سطح اجتماعی و اقتصادی تقریبا یکسان اولین گام برای یک ازدواج سالم و موفق است. گاه افراد به حاشیه شخصیتی طرف مقابل توجه می‌کنند و از ذات وجودی شخصیت او غافل می‌مانند؛ به عنوان مثال وقتی از شخصی می‌پرسیم علت انتخاب شما چه بوده، می‌گوید به دلیل اینکه فلان مدرک و فلان مقام را دارد یا خانواده‌اش دارای موقعیت اجتماعی خاصی هستند؛ در حالی که باید به خصوصیات شخصیتی و واقعی فرد توجه کرد و نوع رفتار و نگرش او را به زندگی سنجید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.