سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:00 - سه شنبه 23 اردیبهشت 1393

مهندس فولادگر:

دولت جلوی مرگ زاینده رود را بگیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا جلوی مرگ زاینده رود را بگیرد.

به گزارش اصفهان شرق: حمیدرضا فولادگر گفت: طی سال‌های گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در اصفهان اتفاق افتاده که این موضوع تنش و بحران‌های آبی را در منطقه مرکزی ایران ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: برداشت‌های بی‌رویه، بی‌توجهی به طرح‌های انتقال آب از سوی دولت، عدم رعایت رژیم حقوقی زاینده رود و عدم رعایت الگوهای مصرف در سه بخش کشاورزی، شرب و صنعت باعث شده تا رودخانه زاینده رود به یک رودخانه نیمه جان تبدیل شود و در صورت ادامه همین روند، این رودخانه به یک رود مرده تبدیل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی را اجرا و به عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی آب کشور سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه مدیریت حوضه زاینده رود به عهده وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: نباید با دیدگاه‌های سیاسی با احساسات مردم بازی کرد، چرا که همین الان در شهرستان اصفهان عزیزانی از قوم بختیاری ساکن هستند و این بخشی نگری‌ها مشکلاتی را در کشور ایجاد می‌کند که به وحدت لطمه می‌زند، در حالی که این افراد به خوبی در کنار هموطنان اصفهانی در حال گذران زندگی هستند و در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … نیز حضوری فعال دارند.

فولادگر ضمن ابراز تأسف از وضعیت خشکی زاینده رود گفت: با خشکی این رودخانه نه تنها مردم شهر اصفهان به لحاظ روحی و حتی جسمی آسیب می‌بینند، بلکه آثار تاریخی اصفهان نیز به گونه‌ای ساخته شده که نیازمند آب است و در اثر خشکی طولانی مدت دچار تخریب و خطر می‌شود.

*در انتقاد از توافقنامه ژنو منصف باشیم

وی همچنین در زمینه انتقاداتی که از توافقنامه ژنو انجام می‌پذیرد، ادامه داد: با کمال تاسف باید گفت در انتقادهای اخیری که به توافقنامه ژنو شده است، بیشتر به مسایل سیاسی پرداخته و مسایل اقتصادی کمتر دیده شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی می‌توانیم در زمینه صدور انقلاب و بیداری اسلامی تاثیر گذار باشیم که بتوانیم در مسایل اقتصادی و رفع مشکلات معیشت مردم قوی عمل کنیم.

*باید از قالب شعار خارج شویم

وی افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به عنوان “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” 7 سال مستمر است که موضوع اقتصاد را مورد توجه خاص قرار می‌دهند و امسال به موضوع فرهنگ نیز به عنوان زیربنای توسعه کشور توجه خاص داشته‌اند که اجرای منویات ایشان باید از قالب شعار خارج و در عمل مصداق پیدا کند.

فولادگر ادامه داد: برای رسیدن به فرهنگ متعالی حتی باید تصویب قوانین در مجلس نیز پیوست فرهنگی داشته باشند و دولت نیز برای رسیدن به شرایط مورد تاکید سند چشم‌انداز بیست ساله که بر اساس آن ایران باید در افق 1404 کشور اول منطقه باشد، عزم جدی از خود نشان دهد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.