سرویس: غیر تولیدی 12:36 - پنجشنبه 21 آذر 1398

رئیس اداره زکات استان اصفهان خبر داد:

جمع آوری ۲۷۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان

رئیس اداره زکات استان اصفهان گفت: طبق برنامه پیش بینی شده زکات استان باید در سال ۹۸ مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری می شدکه این موضوع محقق شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر درجلسه شورای زکات شهرستان اردستان اظهار داشت: زکات می تواند گره گشای مردم گرفتار باشد و حتی بعضی از مفسرین خمس را یکی از زیر مجموعه های زکات می دانند و وقتی در قرآن اشاره به زکات می کند شامل خمس هم می شود.

وی افزود: در روایات اشاره شده که اگر افراد زکات دهند دیگر فقیر نیازمند محتاجی پیدا نمی شود، بر این اساس اگر مردم اردستان زکات جو و گندم خودشان را فقط پرداخت کنند دیگر فقیری نخواهیم داشت.

رئیس اداره زکات استان اصفهان با توجه وضعیت مردم که از وضعیت خاصی برخوردار هستند، گفت: سفره فقرا به شدت کوچکتر شده و در این جریان های اقتصادی آن کس که به شدت ضربه می بیند افراد فقیر هستند که فقط با یارانه زندگی می کنند و با حقوق ناچیز کمیته امداد گذران  زندگی دارند.

وی ابراز داشت: اگر با یک حرکت انقلابی گرفتن موضوع زکات از همه اقشار شروع شود سهم سبد نیازمندان کمی ارتقاء پیدا می کند.

حجت الاسلام رنجبر بیان داشت: طبق برنامه پیش بینی شده اداره زکات استان اصفهان باید در سال ۹۸ مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری می کرد که با توجه به اینکه تا پایان سال فرصت مناسبی وجود دارد توانسته ایم ۱۰۰ درصد این موضوع را محقق کنیم و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.