سرویس: غیر تولیدی 13:14 - پنجشنبه 21 آذر 1398

ماجرای کیک‌های آلوده به قرص در سیستان و بلوچستان و تشکیل پرونده قضایی + تصاویر

سرپرست مرکز بهداشت چابهار مدعی شد تمامی کیک‌های مشکوک با پیشنهاد دادستان چابهار از سراسر این شهرستان جمع‌آوری شدند.

به گزارش اصفهان شرق، همچنان تصاویر و فیلم‌های مربوط به کشف قرص‌های مشکوک در بین کیک‌های آلوده در حالت انتشار است و پیگیری‌های مقامات انتظامی و قضایی نیز بعد از انتشار خبری مربوط به این کیک‌های بسته بندی شده آلوده به قرص، با سرعت بیشتری به جریان افتاده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت: مورد مستند نداریم/هموطنان مورد مشکوک می‌بینند با من تماس بگیرید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت می‌گوید: ما تا به حال مورد مستندی نداشتیم و حتی به سه مورد برخورد کردیم که خانواده‌های سه کودک مدعی بودند کودکان ما با خوردن کیک به شدت مصدوم شدند و وقتی برای بررسی موضوع اقدام کردیم کذب بودن ماجرا مشخص شد.

کیانوش جهانپور افزود: همچنان در حال بررسی موضوع هستیم، اما باید بگویم یک بار قبل از این، موضوع از سوی کرمانشاه اعلام شد که خیلی زود ماجرا ختم به خیر شد و در هرمزگان نیز همین طور تا این که در سیستان و بلوچستان، همین اتفاق رخ داد در حالیکه ماجرا خیلی مشکوک است.

وی تصریح کرد: با ارائه شماره خود، ۰۹۱۲۱۱۷۰۰۲۶ جهانتیغ از تمامی شهروندانی که با این مشکل روبرو هستند درخواست کرد هرگونه استناداتی در مورد این موضوع را به واتساپ خودش ارسال کنند و قطع به یقین مطمئن باشم که موضوع پیگیری خواهد شد.

ماجرا بُعد گسترده تری دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، با اشاره به اینکه موضوع تنها به چابهار و این استان مربوط نمی‌شود اظهار داشت: این موضوع که در بین کیک‌های بسته‌بندی، قرص‌هایی کشف شده به ما ارجاع شده است و ما در حال بررسی ماجرا هستیم.

پرنیان‌خو در ادامه گفت: این قرص‌ها نمی‌توانند از مبدا کارخانه در بین کیک‌ها جای‌گذاری شده باشند چرا که طی مراحل پخت، آماده سازی و بسته بندی یک چنین امری غیرممکن است و تنها راهی که می‌توان این قرص‌ها را در بین کیک‌ها جای‌گذاری کرد این است که بعد از مرحله بسته‌بندی بسته‌ها را باز کنند و بعد از جایگذاری قرص بسته بندی آن را دوباره ببندند.

وی در ادامه توضیح داد: این موضوع یک ماه است که در حال رخ دادن است و با توجه به نظارت‌هایی که در کارخانه‌ها وجود دارد نمی‌توان انتظار داشت در مبدا و طی مراحل پخت و بسته بندی چنین بلایی سر کیک‌ها آمده باشد.

شتاب بیشتر در کشف موارد آلوده

محلی‌ها از چابهار، کنارک و نقاط دیگر استان سیستان و بلوچستان با ما تماس برقرار کرده و با ارسال تصاویر و فیلم‌هایی مدعی شده اند که چنین اتفاقاتی رخ داده است.

ماجرای کیک‌های آلوده به قرص در سیستان و بلوچستان؛ تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به این موضوع + تصاویر

یکی از این افراد که دهیار روستای دودر جدید از توابع چابهار است، در گفتگو با ما مدعی شد: با این که کلیپ‌هایی از این موضوع در فضای مجازی پخش می‌شد، اما تا قبل از رویت موردی در روستای خودمان، که همین شب گذشته رخ داد، این موضوع را باور نمی‌کردیم بیشتر فکر می‌کردیم شوخی است تا اینکه شب گذشته داخل یک شکلات بار با برند معروفی، یک قرص را کشف کردیم که در میان شکلات جاگذاری شده بود.

آقای لادی که از این موضوع ابراز نگرانی زیادی می‌کرد در ادامه اظهار داشت: بنده به غیر از این مورد، موارد دیگری در روستای خود مشاهده نکردم و از مسئولان نیز درخواست پیگیری هر چه سریعتر موضوع را دارم تا جان هم وطنانم آن به خطر نیفتد.

موردی در بندرعباس

روابط عمومی یکی از شرکت‌هایی که با این اتفاق، نام و برندش در حال تضعیف است، اظهار کرد: به نظر می‌آید این اتفاق از سوی یک سری انسان با هدف خاص و برای خراب کردن برند موفقی مثل ما طراحی شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار یک چنین گزارشی از سوی بندرعباس به ما اعلام شده بود که آن موضوع قبل از اتمام پیگیری، توسط شاکی خصوصی اعلام رضایت شد و حالا از سیستان و بلوچستان چنین اتفاق‌هایی گزارش می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین گزارش توسط یک معلم به این کارخانه اعلام شده است، گفت: در بندرعباس با اقدام به موقع توسط وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه، موضوع را بررسی کردیم و حتی ۲ تن از بنکداران ما، که کیک‌های شان مورد بررسی مرکز بهداشت قرار گرفته بود، کاملاً در جریان موضوع هستند، اما هنوز آن مشکل تمام نشده مشکل دیگری اضافه شده است.

ماجرای کیک‌های آلوده به قرص در سیستان و بلوچستان؛ تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی به این موضوع + تصاویر

جمع آوری کیک‌ها در چابهار

سرپرست مرکز بهداشت چابهار مدعی شد تمامی کیک‌های مشکوک با پیشنهاد دادستان چابهار از سراسر این شهرستان جمع‌آوری شدند و در حال پیگیری موضوع هستیم.

بهروز دهقان در ادامه بیان داشت: ما همچنان فکر نمی‌کنیم این اتفاق از سوی کارخانه‌ها انجام شده باشد و حتی تمامی محصولات را به دلیل اینکه هیچ چاره دیگری نداشتیم، از سطح واحد‌های صنفی جمع کرده‌ایم چرا که جان مردم از همه چیز مهمتر است.

وی ادامه داد: این اتفاق اولین بار سه هفته پیش در کنارک به ما اعلام شد و در حال پیگیری ماجرا بودیم که از امروز صبح مواردی در چابهار گزارش شد.

به گفته دهقان، در زمینه این موضوع پرونده قضایی تشکیل شده و مقامات امنیتی و انتظامی به شدت پیگیر موضوع هستند تا واقعیت ماجرا را محرز کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.