سرویس: غیر تولیدی 11:21 - سه شنبه 19 آذر 1398

سازه‌های پرخطر در حریم زاینده‌رود تعیین تکلیف شوند

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای باید سازه‌های پرخطر احداثی در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود رفع خطر و تعیین تکلیف شوند.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری خصوص پیشگیری و کنترل سیل در اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های احداث، تکمیل و بازسازی سیل بند در اطراف شهر اصفهان باید با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرایی شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مطالعه و اجرای طرح‌های هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر و ساماندهی رودخانه‌های شهری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای پیشگیری از تخلیه زباله‌ها و ضایعات در دهانه‌ی پل‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی باید به صورت مستمر نظارت و کنترل شود همچنین لایروبی مسیل‌ها و پل‌ها از گل و لای و نخاله‌ها انجام ‌شود تا موانعی برای عبور آب وجود نداشته باشد.

وی افزود: به منظور اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و پیشگیری از نفوذ آب باران، همچنین پیشگیری از بالازدگی آب و فاضلاب در منازل مسکونی هماهنگی‌های لازم با شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

امیری با بیان اینکه آموزش محلات شهری در خصوص موضوعات پیشگیری و کنترل سیل در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در هنگام بروز حوادث شهری به ویژه سیل و آب‌گرفتگی بیمه شهروندی می‌تواند خسارات وارد به شهروندان را جبران نماید از این رو باید با نگاه ویژه و جدی‌تری به موضوع بیمه شهروندی پرداخت.

وی در ادامه افزود: به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبریز شهر بایستی هماهنگی‌های لازم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سازه‌های پرخطر در حریم رودخانه خطرات زیادی را به همراه دارند، تصریح کرد: با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای باید سازه‌های پرخطر احداثی در حریم و بستر رودخانه رفع خطر و تعیین تکلیف شوند.

امیری با بیان اینکه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های احداثی باید مطالعات خطرپذیری سیل شهری انجام شود و الزامات پیشگیری از سیل لحاظ گردد، خاطرنشان کرد: در ساختمان‌های شهری با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید بر اجرای مقررات ملی ساختمان، نظارت و کنترل دقیق انجام شود تا هنگام بروز حادثه حداقل خسارات را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های پیشگیری و کنترل سیل در شهر باید اعتبارات سالانه پیش‌بینی شود، اظهار داشت: مدیریت بحران شهر باید به منظور بررسی شرایط، پیشگیری و کنترل حوادث مرتبط با بارندگی و سیل با همکاری سایر بخش‌ها جلسات منظمی را تشکیل دهند و موارد موردنیاز را بررسی کنند.

امیری با اشاره به اینکه تأمین ماشین‌آلات موردنیاز برای کنترل و پیشگیری سیل‌های احتمالی در شهر الزامی است، افزود: سیل‌های احتمالی در شهر باید به موقع کنترل شوند و در صورت بروز حادثه باید بتوان به سرعت خسارات ایجاد شده در محدوده‌های شهری را بازسازی کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در پایان اظهار داشت: تهیه نقشه‌های خطرپذیری سیل در شهر، توجه به هشدارهای هواشناسی، پیش‌بینی و ایجاد سایت‌های اسکان اضطراری شهری از دیگر اقداماتی است که در خصوص پیشگیری و کنترل سیل در شهر اصفهان باید انجام شود تا بتوان سیل‌های احتمالی را به موقع پیش‌بینی کرد و در صورت بروز حادثه حداقل خسارات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.