سرویس: غیر تولیدی 12:21 - سه شنبه 19 آذر 1398

آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان از 23 آذرماه

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه 23 آذرماه در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، ایمان طاهر در خصوص اقدام ملی مسکن اظهار داشت: ثبت نام در این طرح در تعدادی از استان‌ها کامل شده و طبق برنامه از شنبه 23 تا سه‌شنبه 26 آذرماه مردم استان اصفهان نیز می‌توانند با مراجعه به سایت isfahan.mrud.ir ثبت نام کنند، پس از ثبت نام طی یک ماه ارزیابی صورت گرفته و واجدان شرایط پس از این مدت برای انعقاد قرارداد مراجعه می‌کنند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته خواهد شد که از این تعداد 70 هزار و 780 واحد در استان اصفهان خواهد بود که معادل 18 درصد از کل طرح است.

وی تشریح کرد: با توجه به سرریز شدن کلان‌شهر اصفهان، این خانه‌ها در شهرهای جدید ساخته می‌شوند؛ 41 هزار و 500 واحد در سه شهر بهارستان، مجلسی و فولادشهر و حداقل در هر شهرستان یک شهر میزبان طرح اقدام ملی مسکن خواهد بود.

طاهر در پاسخ به سؤالی پیرامون تفاوت این طرح با مسکن مهر گفت: تفاوت این طرح با مسکن مهر در این است که ساختمان در مکانی احداث شود که زیرساخت‌ها موجود است، در این طرح تسهیلات به ازای هر واحد حدود 100 میلیون تومان با سود 18 درصد است و هدف از نام‌گذاری این طرح تحت عنوان اقدام ملی مسکن به این منظور بود که ساخت مسکن نیاز به همت ملی دارد.

وی با بیان این که هزینه ساخت واحدها در طرح اقدام مسکن بین 2 تا 3 میلیون به ازای هر مترمربع براورد شده که بسته به نوع ساخت و تجهیزات تفاوت دارد، تأکید کرد: این واحدها غیر قابل انتقال هستند و جایی برای سوداگری در آن‌ها نیست.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی اصفهان با انتقاد از بالا بودن سرانه خانه‌های خالی در ایران و اصفهان تأکید کرد: در کل کشور حدود 2 میلیون و در اصفهان 200 هزار خانه خالی وجود دارد، مدتی قبل هم قانونی برای پرداخت مالیات این خانه‌ها مطرح شد که به تصویب نرسید.

به گزارش فارس، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متأهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تأمین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال 1384 به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

تاکنون ثبت‌نام در استان‌های کرمان، سیستان‌ و بلوچستان، قم، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان انجام شده و مقرر است به ترتیب در سراسر کشور و در مناطقی که زمین و شرایط برای این اقدام فراهم است ثبت نام انجام شده و کار احداث واحدهای مسکونی آغاز شود.

طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که بر اساس آن 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور طی امسال و سال آتی احداث خواهد شد. بر این اساس مقرر است تا 200 هزار واحد آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید، 100 هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت‌های فرسوده شهرها و 100 هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 100 هزار نفر احداث شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.