سرویس: اخبار شهرستان 11:55 - دوشنبه 18 آذر 1398

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع):

سومین یادواره 1000 شهید شرق اصفهان در روستای وجاره برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) از برگزاری سومین یادواره سرداران، فرماندهان و 1000 شهید شرق اصفهان در روستای وجاره از توابع دهستان برآن شمالی به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جواد داستانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در تاکید از زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: مردم ولایتمدار و شهید پرور شرق اصفهان بعد از گذشت 41 سال از انقلاب اسلامی، با بصیرت خود پا به پای نظام اسلامی حرکت و در دوران 8 سال دفاع مقدس با ایثارگری و حضور مقتدرانه خود بیش از 1000 شهید را تقدیم انقلاب کردند و همه ما می دانیم که پیشرفت‌های امروز کشور مرهون خون شهداست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) اصفهان گفت: مردم شرق اصفهان در عرصه های اقتصاد مقاومتی نیز، در استان اصفهان پیشگام بودند و قدم های خوبی را در این عرصه برداشته اند.

وی با اشاره به سومین یادواره سرداران، فرماندهان و هزار شهید شرق اصفهان، بیان کرد: این یادواره در سومین دوره برگزاری خود به همت ستاد یادواره لاله های شرق اصفهان، در بخش مرکزی شهرستان اصفهان واقع در دهستان براان شمالی، مهدیه رزمندگان اسلام روستای وجاره از روز 19 آذر برگزار و تا شام پنج شنبه با سخنرانی سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستد کل نیروهای مسلح، پایان می پذیرد.

داستانی با بیان اینکه ماه ها قبل جلسات ستاد برگزاری یادواره برگزار شد، افزود: تشکیل ستاد برگزاری یادواره با حضور مسئولان شرق اصفهان در فرمانداری، تشکیل ستاد فرعی و سرکشی بر برنامه های یادواره، دعوت از خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا و برگزاری یادواره های شهدا با هدف نشر فرهنگ ایثار و شهادت در سطح منطقه ای، روستایی و شهری و همچنین دانش آموزی از جمله برنامه های جانبی این یادواره بود.

وی اضافه کرد: برنامه شهید آبروی محله نیز در دفاع مقدس در شهر هرند برگزار و دو برنامه دیگر تحت این عنوان تا پایان سال برگزار خواهد شد؛ همچنین شب شعر با شهدا در دهه بصیرت، سرود لاله‌های شرق اصفهان در قالب جشنواره، مسابقات ورزشی ویژه خواهران، اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس در هفته بسیج دانش‌آموزی، از جمله برنامه‌هایی هستند که در حاشیه این یادواره برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) تاکید کرد: شرق اصفهان بیش از 6 هزار رزمنده، 1200 جانباز، 60 آزاده و 1000 شهید، تقدیم به نظام کرده است و امروز وظیفه ماست که نام و خاطره این عزیزان را زنده نگهداریم.

وی تبیین آثار شهدای منطقه را از جمله اهداف برگزاری این قبیل یادواره ها عنوان کرد و گفت: تکریم از خانواده شهدای امنیت، مدافع حرم، تبیین شرایط منطقه ای اسلام و دلیل حضور مدافعان حرم برای دفاع از حریم اهل بیت(ع)، وحدت و یکپارچگی و زنده نگهداشتن آرمان های ایثار  و شهادت؛ از دیگر اهداف برپایی یادواره لاله های شرق اصفهان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: جمع آوری بانک اطلاعاتی از شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل خانواده شهدا و آشنایی نسل جدید با سبک زندگی شهدا با چاپ کتب شهدای منطقه، از جمله مهمترین دستاوردهایی بوده که در این سال‌ها با برگزاری یادواره شهدا به آن دست پیدا کرده‌ایم.

وی از برپایی غرفه های نمایشگاهی در این یادواره خبر داد و بیان کرد: غرفه کتاب دفاع مقدس، سواد رسانه و فضای مجازی، دشمن پنهان، ادوات جنگی، طب اسلامی و سبک زندگی اسلامی، تیراندازی، استکبار ستیزی، بازسازی مناطق جنگی و مشاوره خانواده؛ از جمله غرفه های موجود در نمایشگاه یادواره لاله های شرق اصفهان است.

گفتنی است؛ حاج محمد یزدخواستی مداح این یادواره و اجرای هنرمند انقلابی میلاد هارونی از دیگر برنامه هایی است که در شام پنج شنبه 21 آذر 98 برگزار می شود.

یادواره لاله های شرق اصفهان پیش از این در شهر اژیه و هرند برگزار شده و امسال به صورت چرخشی در روستای وجاره برگزار می شود.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.