سرویس: غیر تولیدی 15:19 - دوشنبه 18 آذر 1398

شانزدهمین جشنواره سراسری شعر روح الله در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: جشنواره سراسری شعر روح الله با هدف آشنایی و ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی (ره) شانزدهمین دوره خود را تجربه می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام عباس کمساری، از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری شعر با عنوان روح الله خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره موضوعی جهت آشنایی و ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی (ره) بوده که دوره‌های پیش با نام «جشنواره سراسری شعر بهمن» برگزار می‌شد. تصمیم بر این شد که همه جشنواره‌های فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، با نام روح الله برگزار شود و این مهم سبب شد تا نام این جشنواره نیز تغییر کرده و شانزدهمین دوره این جشنواره با نام روح الله برگزار شود.

وی پیرامون برگزاری جشنواره شعر با موضوع اندیشه و گفتمان امام (ره) گفت: خوشبختانه جامعه این روزها اقبال بیشتری به سوی اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی دارد، با توجه به این رویکرد جامعه و به خصوص نسل جوان به این گفتمان و اندیشه، اعتقاد ما بر این است که اگر این اندیشه در قالب هنر و آن هم هنر تاثیرگذار و ماندگار شعر ارائه شود یقینا جذابیت و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری شعر روح الله در ادامه افزود: از مهمترین اهداف شورای سیاست‌گذاری این جشنواره آن است که جشنواره پیوسته پویا و به روز باشد و از رخوت و خمودگی دور بماند، بنابراین تلاش خواهیم داشت تا در حاشیه جشنواره شاهد رویدادها و اتفاقات خلاق و نوآورانه باشیم.

وی از برگزاری برنامه‌های تجلیل از شعرایی که در راستای ترویج اندیشه حضرت امام خمینی (ره) آثاری خلق کرده‌اند خبر داد و گفت: تولید آثار موسیقی از آثار فاخر جشنواره و ارائه آن به شهروندان از برنامه‌های مهم پیش رو است. نمایشگاهی از آثار تازه کتاب شعرای استان در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد.

حجت الاسلام کمساری در خصوص محورهای این جشنواره اظهار داشت: محورهای محتوایی این جشنواره شامل انسجام اسلامی (همدلی، همزبانی، رحمت)، امت واحده (عظمت و اقتدار اسلامی، وحدت و همبستگی)، فرهنگ نبوی، علوی عاشورایی (سبک زندگی اسلامی، اخلاق شهروندی) و .. با محوریت اندیشه و سیره عملی امام (ره) بوده و شاعران شرکت کننده در همه گروه‌های سنی و هم قالب‌های شعری، صرفا در چارچوب موضوع اعلام شده مجاز به ارسال آثار هستند.

علاقمندان یرای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان به آدرس isf.icpikw.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.