سرویس: غیر تولیدی 13:14 - دوشنبه 18 آذر 1398

حسناتی: پیامبران هم یک بسیج مردمی در کنار خود داشتند

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: در طول تاریخ هرگاه انبیا خدا یاور داشته‌ و بخشی از مردم متشکل شدند و در رکاب پیامبر خدا بودند آن پیامبران پیروز شدند، مانند حضرت عیسی مسیح (ع) که در کنار خود حواریون را داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی اظهار داشت: ادیان الهی و انبیای خداوند و به دنبال آن‌ها اوصیای الهی که مأمور گسترش توحید و دین خدا هستند طبعاً با دشمنانی روبرو هستند که قرآن به‌خوبی این دو خط را مشخص می‌کند.

امام جمعه نجف‌آباد افزود: خط انبیا و صالحان در مقابل خط دشمنان آنان در قالب کافران، مشرکان، منافقان و ظالمان در طول تاریخ وجود داشته؛ چون رویاروی جدی حق و باطل در طول تاریخ مطرح است و هر مسیر حقی قطعاً دشمن دارد چون عالم، عالم مادیات است و تضاد و تنازع قدرتمندان می‌خواهند عالم را تسخیر کنند و به زیر سلطه خود درآورند.

وی عنوان کرد: حالا انبیا می‌خواهند مقابله کنند اما با چه نیرویی و با چه قدرتی؟ سرمایه انبیا در مقابل دشمنان چه چیزی است؛ دشمنان نیرو دارند و جوسازی می‌کنند مردم را استعمار کرده و فریب می‌دهند و بسیج می‌کند در مقابل حق و به انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها دست می‌زنند.

 حسناتی ادامه داد: انبیا چه چیزی دارند خداوند سبحان می‌فرماید «حسبک الله و من التبعک من المومنین» یکی خود خدای سبحان می‌آید به میدان با امداد غیبی‌اش، نصرت‌های الهی‌اش آن سکینه و آرامش که به مؤمنین می‌دهد آن رعب و وحشتی که در دل دشمن قرار می‌دهد و اصل آن نور ایمان هدایتی که خودش راهگشاست اما یک ابزار دیگر را هم خدای سبحان مطرح می‌کند پیامبرم خدا برای تو کافی است و مؤمنان آن مؤمنانی که به تو ایمان آوردند یاور تو شدند اصحاب تو شدند این دو کافی است برای تو باز جای دیگری هم دارد که «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین» خدای سبحان تو را کمک کرد و پیروز کرد با چه چیزی؛ در سوره توبه هست «بنصره و بالمومنین» این‌که با امدادهای غیبی‌اش و یکی هم به‌وسیله مؤمنین.

امام‌جمعه نجف‌آباد تأکید کرد: در طول تاریخ هرگاه انبیا خدا یاور داشته‌ و بخشی از مردم متشکل شدند و در رکاب پیامبر خدا بودند آن پیامبران پیروز شدند، مانند حضرت عیسی مسیح (ع) که در کنار خود حواریون را داشت.

حسناتی  اظهار داشت: امام خمینی(ره) عظیم ­الشان ما با همین یاران موفق شدند، انقلاب را به پیروزی برساند، 8سال دفاع مقدس را با پیروزی و عزت اداره کرد، درزمینه‌­های مختلف مردم بیدار و حاضر در صحنه‌اند، ریشه این حضور در صحنه بسیج بود یعنی امام راحل ما نیامد کل مردم را خلاصه کند در نیروهای مسلح فقط ارتش، نیروهای مثلاً شهربانی و ژاندارمری آن موقع که مبدل شد به نیروی انتظامی یا سپاه پاسداران؛ فرمود ملت هر آنچه نیروی کارآمد دارد باید این نیرویش بسیجی باشد و حاضر در صحنه، مشابه کاری که پیامبر کرد.

وی بیان داشت: بسیج دریای بی‌کران مردم، این اقیانوس بی‌کران این دریای بی‌انتها همه اقشار را شامل می‌شود، بسیج را می‌بینیم چقدر تشکیلاتی دارد و همه را شامل می‌شود از کارگر و کارمند و مدرسه و محصل و طلبه و دانشجو و پزشک و مهندس و خواهر و برادر و همه اقشار را می‌بینیم که این‌ها در بسیج متشکل شده‌اند.

امام‌جمعه نجف‌آباد در پایان گفت: بسیج نشان داده به‌صورت مظلومانه گمنام و بی توقع و خالصانه هرکجا انقلاب نیازی داشته مثل هشت سال دفاع مقدس و بحث دفاع از حریم اهل‌بیت و مسائل امنیتی کشور، مسائل سیل و زلزله و مسائل اغتشاش و غیره واقعاً با مظلومیت و با کمترین امکانات جان و وجودشان را سپر قرار دادند برای امنیت مردم و ارتباط خوبی که بین بسیج و مجموعه دستگاه‌ها و نیروهای انتظامی و مجموعه مردم و اقشار هست خیلی ارزشمند است و باید بیشتر مسؤولان هم این مجموعه بسیج را یاری کنند و امکانات بیشتر و ارتباط بیشتر با مردم و این‌که کارهایشان هم به‌مرور به مردم معرفی بشود که مردم ببینند که این مجموعه خالصانه در راستای خدمت به مردم و انقلاب و نظام و کشور دارند تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.