اصفهان شرق

با رعایت چند توصیه بهداشتی از خود و دیگران در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت کنید

کدخبر: 189129
1398/09/20 در ساعت 09:04

به گزارش اصفهان شرق؛ ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل سرما آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند، گفت: امسال ویروس آنفولانزا یک ماه زودتر در کشور و گیلان شیوع پیدا کرده است که با رعایت چند توصیه بهداشتی از خود و دیگران در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت کنید.

او به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا، برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری ویروسی و یا انتقال آن به دیگران دست های خود را در روز چندین بار با آب و صابون و یا محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید، از مالیدن و یا تماس دست‌های آلوده به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید، هنگام احوالپرسی از دست دادن و در آغوش کشیدن خودداری کنید، هنگام عطسه و سرفه، دهان خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و با مشاهده علایم آنفولانزا فوری به نزد پزشک بروید و از حضور در اماکن عمومی اجتناب کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مردم توصیه کرد: در صورت حضور فرد مبتلا به آنفولانزا در جمع، به اندازه یک متر از وی فاصله گرفته و برای تهویه هوای اتاق چندین بار درب و یا پنجره را به مدت ۱۰ دقیقه باز بگذارید تا هوای تازه وارد اتاق شود.

ارسلان سالاری افزود: تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی بدن، احساس خستگی و اسهال و استفراغ از علایم بیماری ویروسی آنفولانزا است.

او گفت: افراد مبتلا به دیابت، آسم، مشکلات کلیوی، نقص ایمنی، بیماری قلبی، زنان باردار و افراد بسیار چاق بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه، مبتلایان به بیماری آنفولانزا باید در منزل استراحت و مایعات مصرف کنند، تصریح کرد: این افراد حتما با نظر پزشک درمان شوند.

انتهای پیام