سرویس: اجتماعی 09:04 - چهارشنبه 20 آذر 1398

با رعایت چند توصیه بهداشتی از خود و دیگران در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت اصول بهداشتی لازمه پیشگیری از آنفولانزا است و با رعایت چند توصیه بهداشتی از خود و دیگران در مقابل این بیماری محافظت کنید.

به گزارش اصفهان شرق؛ ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل سرما آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند، گفت: امسال ویروس آنفولانزا یک ماه زودتر در کشور و گیلان شیوع پیدا کرده است که با رعایت چند توصیه بهداشتی از خود و دیگران در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت کنید.

او به شهروندان توصیه کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا، برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری ویروسی و یا انتقال آن به دیگران دست های خود را در روز چندین بار با آب و صابون و یا محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید، از مالیدن و یا تماس دست‌های آلوده به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید، هنگام احوالپرسی از دست دادن و در آغوش کشیدن خودداری کنید، هنگام عطسه و سرفه، دهان خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و با مشاهده علایم آنفولانزا فوری به نزد پزشک بروید و از حضور در اماکن عمومی اجتناب کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مردم توصیه کرد: در صورت حضور فرد مبتلا به آنفولانزا در جمع، به اندازه یک متر از وی فاصله گرفته و برای تهویه هوای اتاق چندین بار درب و یا پنجره را به مدت ۱۰ دقیقه باز بگذارید تا هوای تازه وارد اتاق شود.

ارسلان سالاری افزود: تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی بدن، احساس خستگی و اسهال و استفراغ از علایم بیماری ویروسی آنفولانزا است.

او گفت: افراد مبتلا به دیابت، آسم، مشکلات کلیوی، نقص ایمنی، بیماری قلبی، زنان باردار و افراد بسیار چاق بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه، مبتلایان به بیماری آنفولانزا باید در منزل استراحت و مایعات مصرف کنند، تصریح کرد: این افراد حتما با نظر پزشک درمان شوند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.