سرویس: غیر تولیدی 17:33 - یکشنبه 17 آذر 1398

آمار آنفولانزا در سراسر جهان / موجی که به همه جا سرک می کشد

متاسفانه آنفولانزا در روزهای اخیر جان تنی چند از هموطنان را گرفته است و البته موج آن هنوز هم ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اما آنفولانزا مشکلی نیست که فقط در ایران شیوع پیدا کرده و جان افرادی را هم می گیرد. هم اکنون ما در فصلی به سر می بریم که این بیماری سخت به بسیاری از نقاط جهان نفوذ کرده است.

همین روز گذشته everydayhealth اعلام کرد که تاکنون مرگ 10 نفر در کالیفرنیای آمریکا به دلیل ابتلا به آنفولانزا ثبت شده است.

اکنون پراکندگی آنفولانزا در سراسر جهان چگونه است؟

هم اکنون در بسیاری از ایالت های آمریکا این بیماری پراکنده شده است و موج آن رو به افزایش است. این بیماری به خصوص در جنوب این کشور شیوع پیدا کرده است.

در برخی از کشورهای آفریقایی نظیر نیجر و نیجریه هم اکنون آنفولانزا به شدت شیوع پیدا کرده است.

نواحی شرق و جنوب شرقی قاره استرالیا نیز متاثر از بیماری آنفولانزا و شمار افراد مبتلا به آن قرار دارد.

در قاره آسیا نیز علاوه بر ایران، جنوب و جنوب شرق این قاره فعلا درگیر موج آنفولانزا است وهنوز این موج ادامه دارد.

آنفولانزا در اروپا نیز به صورت آرام و آهسته پیش رفت، به این ترتیب که ابتدا کشورهای صربستان و کرواسی و مونته نگرو را درگیر خود کرد. این موج سپس از غرب ادامه پیدا کرد و اکنون موارد متعدی در نقاط مختلف این قاره درگیر شده است، از آلمان و ایتالیا تا پرتغال و اسپانیا و البته بریتانیا که شیوع آنفولانزا در آن بسیار شدید شده است و این موج ادامه دارد.

راه های متعدد برای کشف راه درمان کامل آنفولانزا از سال 1918 آغاز شد. بعد از جنگ جهانی دوم نیز شیوع این بیماری در سراسر جهان قربانیان زیادی گرفت. آمار تایید نشده ای از تعداد قربانیان آنفولانزا بعد از جنگ جهانی اول وجود دارد. برخی از منابع از این می گویند که 40 میلیون نفر در جریان فراگیر شدن این بیماری جان خود را از دست دادند اما برخی از شواهد دیگر حاکی از این است که تعداد قربانیان بر روی عدد حیرت انگیز و دهشتناک 100 میلیون نفر قرار می گیرد که از تعداد قربانیان جنگ جهانی اول بسیار بیشتر است.

آنفولانزا هر سال با جهش هایی در نقاط مختلف جهان پدیدار می شود و افراد زیادی را درگیر خود می کند.

ویروس این بیماری با ورود به دستگاه تنفسی به بافت مخاطی بینی به همراه گلو و ریه ها آسیب می رساند که این موضوع منجر به تحریک ریفلاکس عطسه در فرد آلوده می شود.

برای فردی که حامل ویروس است این نخستین مرحله برای ورود به یک میزبان جدید است . اما این دوران برای ویروس هم حساس است زیرا که ذرات تشکیل دهنده ویروس تمایل دارند که به درون میزبان نفوذ کنند تا در محیط گرم و مرطوب باقی بمانند.

ویروس انفلونزا نسبت به خشکی تا حدودی مقاوم است به همین دلیل با عطسه فرد الوده می تواند در قسمت های مختلف اتوبوس یا مترو باقی بماند و یا توسط سایر افراد استنشاق شود.

جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.