سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:29 - یکشنبه 17 آذر 1398

کدام چهره‌های شاخص اصفهانی در راه بهارستان هستند؟+ آمار نهایی

صبح یک‌شنبه هفته گذشته زنگ آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس به صورت رسمی نواخته شد و حوزه‌های انتخابیه میزبان ثبت‌نام افراد واجد شرایط این ماراتن بودند و این مهلت یک هفته‌ای دیروز پایان یافت.

به گزارش اصفهان شرق؛ صبح یک‌شنبه هفته گذشته زنگ آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی نواخته شد و حوزه‌های انتخابیه میزبان ثبت‌نام افراد واجد شرایط این ماراتن بودند، مهلت یک هفته‌ای که دیروز پایان یافت تا در روز هفتم آمار ثبت‌نام کنندگان استان اصفهان به هزار و ۱۳۵ نفر برسد.

در این بین حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی، حمیدرضا فلادگر و حیدرعلی عابدی ۳ نماینده فعلی مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برای دوره جدید ثبت‌نام نکردند و مرحوم مرتضی صفاری نطنزی نیز در حین خدمت نمایندگی دار فانی را وداع گفته بود، بر این اساس جمعاٌ ۴ نماینده از ۱۹ نماینده فعلی استان در دور یازدهم قطعا حضور نخواهند داشت.

از طرفی ۳ نماینده فعلی مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز برای ثبت‌نام از حوزه‌ای غیر از حوزه انتخابیه خود اقدام کردند؛ سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و محسن کوهکن نماینده مردم لنجان از تهران ثبت‌نام کردند و زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه نیز در اصفهان نام‌نویسی کرد.

کدام چهره‌های شاخص اصفهانی در راه بهارستان هستند؟

در بین چهره‌های شاخص ثبت‌نامی در حوزه‌های انتخابیه غیر از شهرستان اصفهان تقریباٌ کمتر نامی شناخته شده‌تر از نمایندگان فعلی وجود دارد اما با در نظر گرفتن احتمال تغییر حوزه برخی نامزدها، نفرات شاخص ثبت‌نام کرده و احتمالی برای حضور در حوزه‌های انتخابیه استان به شرح زیر است:

سیدصادق طباطبایی‌نژاد و احمد بخشایش در اردستان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی و علیرضا بصیری در برخوار و شاهین‌شهر و میمه

سیدجواد ابطحی و حجت‌الاسلام محمدعلی نقدعلی در خمینی‌شهر

اصغر سلیمی، بهروز جعفری و سیدسعید موسوی در سمیرم

فضل‌اله کفیل، سمیه محمودی و مسعود رحمتی در شهرضا

اکبر ترکی، بهمن محمدی، محمدعلی اسفنانی و حسین انوری در فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت

اصغر هدایت، مجتبی اکبری و ناصر موسوی‌لارگانی در فلاورجان

سیدجواد ساداتی‌نژاد و عباسعلی منصوری در کاشان و آران و بیدگل

علی بختیار، محمدحسین میرمحمدی و مسعود خاتمی در گلپایگان و خوانسار

محسن کوهکن، رحیم هدایتی و علی کیانی در لنجان

محمد احمدپور و علی ایرانپور در مبارکه

جمال بافرانی، حسین حسنی، ابوالفضل رضوی و عباسعلی پوربافرانی در نائین و خور و بیابانک

ابوالفضل ابوترابی، محمدتقی امینی و مسعود منتظری در نجف‌آباد و تیران و کرون

محمد فیروزی، اصغر صالح‌زاده‌ علیایی و محمد کرمانی‌نژاد در نطنز برای دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

در اصفهان نیز با عدم حضور ۳ نماینده عرصه برای جوان‌ها بازتر شده است و علاوه بر ۲ نفر از ۵ نماینده فعلی گروه‌های سیاسی نفرات جدیدی را به مردم معرفی کردند. بر این اساس امیرحسین بانکی، مهدی طغیانی، عباس مقتدایی، ابوالفضل قربانی، مجید نادرالاصلی، محمود معلمی، تورج حاجی‌رحیمیان، زهرا شیخی، منوچهر مهروی‌پور، نصراله سخاوتی، علی یوسف‌پور، محمدرضا فلاح، غلامحسین صادقیان، نیره اخوان، احمد رضوانی، سهیلا اثنی‌عشران، سیدرضا عقدایی، محمود ابراهیمی، رضا تیموری، محمدجواد احمدی، رضا صادقیان و محسن امینی از چهره‌های شناخته شده هستند که در کنار ناهید تاج‌الدین و حسن کامران برای حضور در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان نام‌نویسی کردند.

این در حالی است که چند عضو فعلی شورای شهر اصفهان و عباس حاج‌رسولی‌ها رئیس اسبق شورای شهر اصفهان با وجود اینکه با احتمال بالا در گمانه‌زنی‌ها برای حضور در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بودند اما برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام نکردند.

سهم 12 درصدی بانوان از آمار نهایی کل داوطلبان استان اصفهان 

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان ضمن ارائه آمار کل ثبت‌نامی‌های شهرستان‌های استان اصفهان در مجموع ۷ روز اظهار داشت: در این ۷ روز نام‌نویسی در استان اصفهان تا ساعت ۱۹:۳۰ روز آخر ثبت‌نام هزار و ۱۳۵ نفر اقدام به ثبت‌نام کرده که شامل ۸۸ درصد مرد و ۱۲ درصد زن است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به مدرک داوطلبان گفت: داوطلبان این دوره مجلس دارای مدرک لیسانس ۶۲ نفر، فوق‌لیسانس ۸۸۴ نفر، دکتری ۱۳۱ نفر، حوزوی هم ۵۸ نفر و درصد ایثارگر هستند.

وی افزود: در میان گروه‌های شغلی فرهنگی ۱۰۱ نفر، پزشک ۴۷ نفر، کارمند ۳۹۷ نفر، استاد دانشگاه ۱۱۷ نفر، بازنشسته ۱۳۳ نفر،، آزاد ۱۶۳ نفر، سایر ۷۸ نفر، روحانی ۳۰ نفر، وکیل یا قاضی ۵۰ نفر نظامی ۲ نفر بیکار ۸ نفر نماینده ۱۱ نفر برای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به سن داوطلبان بیان کرد: به لحاظ سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۲۰۲ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۲۵۲ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۲۰۹ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۶۵ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۳۹ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۹۶ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال ۵۷ نفر و ۶۶ تا ۷۰ سال ۱۷ و ۷۱ تا ۷۵ سال یک نفر اقدام به نام‌نویسی کردند.

آمار نهایی نام‌نویسی داوطلبان شهرستان اصفهان

حسین سیستانی، فرماندار اصفهان در آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تعداد افرادی که در مجموع این هفت روز نام‌نویسی برای انتخابات به فرمانداری اصفهان و وزارت کشور مراجعه کرده‌اند ۴۶۸ نفر و شامل ۳۹۷ نفر مرد و ۷۱ نفر زن است. در حوزه انتخابیه فرمانداری شهرستان اصفهان و مرد در محل وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی فرمانداری اصفهان افزود: در مجموع این هفت روز تعداد ۴۴۲ نفر برای انتخابات به فرمانداری اصفهان شامل ۶۹ نفر زن و ۳۷۳ مرد و در محل وزارت کشور تعداد ۲۶ نفر شامل ۲۴ نفر مرد و ۲ نفر زن برای ثبت‌نام مراجعه کردند. آمار نشان می‌دهد تعداد ثبت‌نام کنندگان نهایی دوره دهم در ۴۰۴ نفر، مجلس نهم ۱۷۰ نفر و مجلس هشتم ۱۸۹ نفر بوده است.

وی تصریح کرد:  آمار داوطلبان نشان می‌دهد از میان ۴۶۸ نفر تعداد ۱۳۰ نفر از داوطلبان ایثارگر هستند، همچنین تحصیلات داوطلبان ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم شامل کارشناسی ارشد ۳۷۳ نفر، ۵۳ نفر دکتری، ۲۶ نفر کارشناسی و ۱۶ نفر حوزوی است؛ ثبت‌نام این دوره نسبت به مجلس دوره دهم بالغ بر ۱۵.۸۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.