اصفهان شرق

جلادی که جایزه نوبل گرفت؛ سوچی به دادگاه لاهه رفت

کدخبر: 189073
1398/09/17 در ساعت 11:12

به گزارش اصفهان شرق؛ «آنگ سانگ سوچی» که زمانی توسط غربی ها به عنوان بانوی صلح در جهان معرفی شد حالا بایستی به اتهام نسل کشی مسلمانان روهینجایی در دادگاه لاهه حضور یابد.

سوچی به سبب اینکه رهبر مخالفان و اپوزیسیون حکومت نظامی میانمار بود در حوزه بین المللی شناخته شد و توسط سیاستمدران و رسانه های غربی مورد حمایت قرار گرفت. بعد از این بود که با رانت و پیشتبانی غرب جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. پس از اقدامات سوچی در میانمار و حمایت از نسل کشی مسلمانان این کشور بود که جامعه جهانی فاتحه جایزه صلح نوبل را خواند و موضوع «مرگ نوبل» مطرح شد.
درواقع مطرح می شود که موسسه «چتم هاوس» یکی اندیشکده های مطرح غربی از وی حمایت می کرده است و وی در این موسسه رفت و آمد زیادی داشته است.
این موسسه، به نام مقر اصلی آن در میدان سنت جیمز لندن، به «چتم هاوس» معروف شد. چتم هاوس در بین متخصصان سیاست خارجی به عنوان تاثیرگذارترین، یا لااقل یکی از تاثیرگذارترین، اندیشکده‌های دنیا شناخته می‌شود.
چتم هاوس به طور مرتب از شماری از سرشناس‌ترین چهره‌های عرصه بین‌الملل برای سخنرانی در دامنه وسیعی از موضوعات بین‌المللی و جهانی  دعوت می‌کند. گزارش‌هایی که توسط این موسسه ارایه می‌شود، نقش پررنگی در تعیین سرفصل‌های سیاست خارجی، نه فقط در بریتانیا، که در تقریبا همه کشورهای توسعه‌یافته بازی می‌کند.
سوچی در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا بسیار مورد توجه وی قرار گرفت و با رئیس جمهور آمریکا ملاقات هایی داشته است.
بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینجایی در ۲۰۱۷ و پس از سرکوب وحشیانه نیروهای ارتش از میانمار گریخته‌اند به طوریکه سازمان ملل گفته که این اقدام یک “قصد برای نسل کشی” بوده و شامل نسل کشی و تجاوز می‌شود. حالا سوچی در دادگاه لاهه باید نسبت به اقدامات خود در این نسل کشی آشکار پاسخ دهد.
دانا