سرویس: غیر تولیدی 12:22 - یکشنبه 17 آذر 1398

روسری‌هایی که هرروز عقب‌تر می‌رود؛

جولان مانکن‌ها در شهر و ترویج بی‌حیایی

متاسفانه هر روز شاهد بروز پوشش‌های جدیدی در میان دختران و پسرانی که قرار است روزی مادران و پدران این مرز و بوم بوده و تربیت فرزندانی را برعهده داشته باشند، هستیم، مانکن‌هایی که قلب خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ اگر چرخی در شهر بزنیم غرق می‌شویم در رنگ‌ها و زرق و برق لباس‌هایی که پیاده‌روها را به سالن مد تبدیل کرده، مردان و زنانی که لباس و آرایش صورت و موی آن‌ها ناخودآگاه تو را به این فکر وا می‌دارد که چقدر زمان نیاز است تا افراد به این شکل درآیند؟

متاسفانه هر روز شاهد بروز پوشش‌های جدید میان دختران و پسرانی که قرار است روزی به‌عنوان مادران و پدران این مرز و بوم تربیت فرزندانی را عهده‌دار باشند هستیم، کوتاه شدن مانتوها، حذف دکمه، تنگ، اندامی و کوتاه‌شدن شلوارها و عقب رفتن روسری‌ها همگی معضلاتی هستند که روزانه بیش از پیش حیا را از بین می‌برند.

تیر این نوع پوشش و ترویج بی‌حیایی قلب خانواده‌ها را نشانه گرفته است و همه آن‌هایی که این نوع لباس‌ پوشیدن و آرایش را انتخاب می‌کنند، مسئول زندگی‌هایی هستند که از هم می‌پاشند و آسیب‌های دیگری که این موضوع به جا می‌گذارد.

شهرکرد نیز در سال‌های اخیر از این قاعده مستثنا نبوده و سرعت ترویج بدحجابی نسبت به قبل با شتاب بیشتری پیش می‌رود، شاید بتوان یکی از دلایل آن را شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام یا حضور برخی از مسافران و گردشگران از دیگر استان‌ها دانست.

لباس‌ها و سبک‌های پوششی و آرایشی محلی هر روز بیشتر و بیشتر به فراموشی سپرده می‌شوند و شاهد جولان مانکن‌هایی هستیم که با پوشش‌های غربی به خیابان آمده‌اند، لباس‌هایی که از سوی مردان و زنان انتخاب می‌شود، روز به روز از ارزش‌های دینی فاصله می‌گیرد و از علل مهم آن می‌توان تبلیغات گسترده دشمن برای نابودی اصالت و فرهنگ ایرانی، قیمت پایین لباس‌های نامتعارف، عدم نظارت کافی بر کار طراحان لباس، نبود دغدغه کافی برای کمک به حل این موضوع و موارد متعدد دیگر را نام برد.

بانوان محجبه در کشور و به تبع آن در چهارمحال و بختیاری از نبود لباس مناسب رنج می‌برند، اگر لباس مناسبی هم پیدا شود، باید آن را با قیمت بسیار بالا خریداری کنند به‌گونه‌ای که برای خرید یک چادر باید بیش از 300 هزار تومان هزینه شود اما مانتویی که هیچ یک از فاکتورهای یک لباس مناسب را ندارد با قیمت زیر 100 هزار تومان قابل خریداری است؛ این یعنی غفلت مسئولان از موضوعی که دشمن با همه ابزار و عوامل خود همزمان با جنگ اقتصادی و در تهاجمی فرهنگی علیه کشور ایران به‌راه انداخته است.

اما باید دید چرا در برهه‌ای که یک منکر این‌گونه با سرعت و با ظاهری زیبا به جوانان ارائه می‌شود جای معروفات تا این حد خالی است؟ پذیرفتنی نیست زمانی که دشمن برای ضربه‌زدن به ارزش‌های دینی جامعه و کم‌رنگ کردن اعتقادات، بسیار هزینه کرده، کار فرهنگی در این خصوص از سوی مسئولان مربوطه تا این حد کم و نامحسوس باشد. متاسفانه اقدامات انجام شده بیش از آن‌که گرایش به سمت حجاب ایجاد کند باعث گریز جوانان از پوشش‌های متعارف و روی آوردن آن‌ها به سمت لباس‌های پر زرق و برق و نامناسب شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.