اصفهان شرق

کیکی با طعم نارنگی

کدخبر: 189055
1398/09/16 در ساعت 17:15

به گزارش اصفهان شرق؛ کیک نارنگی به چندین روش درست می‌شود. شما می‌توانید آن را بصورت کیکی ساده برای صبحانه و عصرانه درست کنید و یا با استفاده از آرد بادام کیکی بدون گلوتن داشته باشید.

کیک نارنگی چند لایه هم یک کیک زیبا و مجلسی است که می‌توانید آن را برای مهمانی‌های تولد و یا جشن‌های بزرگ خانوادگی استفاده کنید.

کیک نارنگی یک کیک فصلی در کشور پاراگوئه است. درختان نارنگی، لیمو و پرتقال در این کشور به وفور وجود دارند. در ایران هم اگر سری به شمال یا جنوب بزنید حتما با درختان پربار مرکبات مواجه خواهید شد که نوید سالی پر میوه را به شما می‌دهند. تابستان که خوب بود امیدوارم سال بعد هم مثل امسال پر میوه باشد.

کیک نارنگی ساده، پایه این نوع کیک است. در اینجا شما نارنگی را همراه با پوست پوره می‌کنید. بخش سفید پوست نارنگی بسیار نازک است بنابراین پوره آن تلخ نخواهد شد؛ در عوض طعم عالی و رنگی زیبا به کیک شما خواهد افزود. فقط اگر از نارنگی هسته‌دار استفاده می‌کنید حتما حواستان باشد که قبل از ریختن در مخلوط کن، هسته‌های آن را جدا کنید.

مواد لازم

تخم‌مرغ: ۲ عدد
نارنگی: ۲ عدد
روغن گیاهی: ۱.۲ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
آرد: ۲ پیمانه
بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس گرم کنید. یک قالب کیک تو خالی را چرب کرده و آرد پاشی نمایید.

۲. نارنگی را دو نیم کرده و هسته‌های آن را خارج کرده به همراه تخم‌مرغ، روغن و شکر داخل مخلوط کن بریزید. میکس کنید.

۳. داخل کاسه‌ای با اندازه متوسط، ارد و بیکینگ‌پودر را بریزید و با هم مخلوط کنید. مخلوط نارنگی را داخل آرد ریخته و خوب مخلوط کنید.

۴. خمیر را داخل قالب از پیش آماده شده بریزید و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که برشته شود، بپزید.

۵. این کیک را به مدت ۳ روز در دمای اتاق و نهایتا ۱ هفته در یخچال نگهداری کرد.