سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:57 - دوشنبه 22 اردیبهشت 1393

استاندار اصفهان:

مدیریت جهادی مبتنی است بر آنچه که در 8 سال دفاع مقدس رقم خورد

استاندار اصفهان گفت: مدیریت جهادی مبتنی بر آنچه که در هشت سال دفاع مقدس رقم خورده است، بوده و این مدیریتی است که عمدتا در مقطع هشت سال دفاع مقدس بارها شاهد آن بودیم.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، رسول زرگرپور ظهر امروز در همایش «مدیریت جهادی، مدیریت مبتنی بر اخلاقیات» که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در جمع مدیران استانی دستگاه دولتی استان اصفهان برگزار شد اظهار کرد: این همایش از سه منظر و ویژگی دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: نخستین ویژگی این است که موضوع این همایش پیرامون مدیریت جهادی یک مسئله مبتلا به مدیران امروز نظام است و تبیین شاخصه‌ها و مولفه‌های مدیریت جهادی در شرایط حال حاضر یک ضرورت برای مدیران دستگاه دولتی شمرده می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ویژگی دوم این همایش این است که اساتیدی همچون پدر علم مدیریت ایران سید مهدی الوانی و استاد معمارزاده در این همایش به تبیین مدیرت جهادی و شاخصه‌های آن می‌پردازند که خود صاحب نظر و صاحب سبک درزمینه مدیرت هستند.

وی افزود: سومین ویژگی این همایش آن است که مخاطبان این همایش مجموعه‌ای از مدیران ارشد استانی هستند که چنانچه مولفه‌های مدیرت جهادی را دریابند، در انجام بهتر وظایف آنان گام موثری برداشته شده است.

زرگرپور عنوان کرد: مدیرت جهادی را می‌توان در سه دیدگاه اصلی تعریف و تبیین کرد؛ دیدگاه نخست آنکه مدیرت جهادی، مدیریت است که در امر جهاد سازندگی و در حدود دو دهه در تاریخ کشور استفاده شده است.

وی ابراز کرد: نخستین نکته‌ای که به ذهن متبادر می‌شود شیوه آن مدیریت جهادی است که باعث پیشرفت و رسیدن به موفقیت‌های بسیاری برای ایران در آن عرصه شد.

استاندار اصفهان گفت: براساس مستندات جهاد سازندگی، مدیریت جهادی در امر جهاد سازندگی شامل 10 محور است که از آن جمله می‌توان به ایثار و داشتن هدفی والا و بالاتر از مادیات، مدیریتی ولایتی، مدیریتی با انعطاف پذیری ساختاری و تشکیلاتی، مدیریت پویا و داوطلبانه، مدیریتی مبتنی بر خودباوری اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: مدیریتی مبتنی بر اهمیت نیروی انسانی همراه با کرامت انسانی و مدیریتی مبتنی بر پرکاری و سخت کوشی، مشارکت‌پذیری همه آحاد مردم و ملت از دیگر محورهای مدیرت جهادی مورد استفاده در امر سازندگی است.

زرگرپور تاکید کرد: مدیرت جهادی در نگاه دوم، مدیریت جهادی مبتنی بر آنچه که در 8 سال دفاع قدس رقم خورده است، بوده و این مدیریتی است که عمدتا در مقطع 8 سال دفاع مقدس بارها شاهد آن بودیم.

وی اضافه کرد: این نوع مدیرت جهادی مربوط به نبرد و مبارزه رودررو نیست، بلکه زندگی مفید و پویا، هدفمند و آمیخته با کار و تلاش شبانه روزی است.

استاندار اصفهان متذکر شد: این نوع مدیریت با اشرافی‌گری و مصرف گرایی و تکنوکراتی مبارزه می‌کند، در این مدیریت باور داشتن،متکی به خداوند بودن، ایمان، عزم، اراده و خواستن و توانستن از ویژگی‌های مهم است.

وی اذعان کرد: مدیریت جهادی در دیدگاه سوم، تعریفی است که اخیرا در سطح جامعه و مدیران کشوراز این مدیریت به غلط مطرح می‌شود، از ویژگی‌های این نوع مدیریت جهادی، نهادستیزی، تجربه‌ستیزی، تخصص‌ستیزی، علم‌ستیزی، فردگرایی، بیهوده شمردن خرد جمعی و کار کارشناسی و مدیریتی است که می‌توان آن را آنارشیسم مدیریت نهاد و متاسفانه طرفداران این نوع نگاه، اسم انقلابی نیز به این نوع تعریف از مدیریت جهادی نسبت می‌دهند.

زرگرپور در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به بیان شاخصه‌های مدیریت جهادی از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: مدیریت جهادی مدیریت مبتنی بر کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت است، غایت مدیریت جهادی یعنی کارآمدی دین در اداره جامعه است و مدیران کارگزار اجرایی تحقق الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت هستند.

وی بیان کرد: باید در شرایط حاضر به دقت مولفه‌های و شاخصه‌ها و اصول مدیریت جهادی توسط اساتید و صاحب نظران و فرهیختگان تبیین، تعیین و تعریف شود و بازتعریفی صحیح از مدیریت جهادی ارائه شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: به نظر می‌رسد بازتعریف صحیحی از مدیریت جهادی و تبیین شاخصه‌ها و اصول آن به منظور مقابله با کج اندیشی‌ها و تحریف‌ها پیرامون مدیریت جهادی ضروری است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.