سرویس: جهادومقاومت 09:21 - یکشنبه 26 اردیبهشت 1400

ماجرای حضور ناگهانی سردار سلیمانی در مراسم خواستگاری فرزند شهید

رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس جریان حضور سردار سلیمانی در جلسه خواستگاری فرزند شهید را روایت کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛  یازدهمین یادواره پنج شقایق گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در سالن ۳ هزار نفری امام علی (ع) این واحد دانشگاهی با حضور دانشگاهیان، حوزویان وخیل مشتاقان و عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد تا با حضور خود در این مراسم معنوی، میثاق با ولایت را بیش از پیش مستحکم کنند.

در این مراسم سردار حسین کاجی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و از جانبازان سرفراز جنگ تحمیلی به ذکر جانبازی‌ها و جاودانگی‌های شهدای گلگون‌کفن آرمیده در صحن دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و تشریح کرد: این شهدا در واقع گمنام نیستند، بلکه خوشنامند، هرچند که هویت آن‌ها بر ما پوشیده باشد.

وی شهدا را در زندگی امروز حاضر و ناظر دانست و ضمن بیان خاطرات فراوان از حضور عینی شهدا در زندگی فرزندان، دوستان و آشنایان و حتی افرادی که هیچ‌گونه سابقه آشنایی با آن‌ها نداشته اند، افزود: شهدا مظهر ایثار، ازخودگذشتگی و جانبازی هستند.

این جانباز جنگ تحمیلی ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که جنگ تمدن‌ها به اوج خود رسیده است و تمامی ادیان و مذاهب بجز شیعیان به محاق فراموشی و کنج عزلت سقوط کرده اند و فاقد تاثیر عینی اجتماعی هستند و در چنین زمانه و با چنین زمینه‌ای است که شهدای ما ماموریتی عظیم را آغاز کرده اند و آمده اند که بگویند، ظهور حضرت مهدی (ع) نزدیک است.

ماجرای حضور ناگهانی سردار سلیمانی در مراسم خواستگاری فرزند شهید

وی گمانه زنی عده‌ای را که تصور می‌کنند شهدای گمنام با پیگیری مدیران به اماکن مختلف گام گذارده اند، خلاف حقیقت دانست و تصریح کرد: شهدا برای ادای ماموریت مهم خود گام به نقاط مختلف ایران اسلامی و از جمله دانشگاه آزاد اسلامی همدان گذارده اند تا این فرصت برای ما پدید آید که زندگی مان را با عطر شهدا آمیخته کنیم.

کاجی به اهمیت شهدا و فرهنگ شهادت در زندگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان به هر شهر و دیار که پای می‌گذارند ابتدا به زیارت شهدا می‌روند و با خانواده شهدا دیدار می‌کنند، حتی اتاق شخصی این رهبر فرزانه نیز مملو از تصاویر شهداست و این مسئله حائز اهمیت است.

وی به کرامات مختلف شهدا در زندگانی نزدیکانشان اشاره کرد و تشریح کرد: مراسم خواستگاری فرزند یکی از شهدا نزدیک بود و فرزند شهید حیا و شرم داشت و از طرفی حسرت اینکه پدر را در کنار نداشت او را نگران می‌ساخت، درد دلی با پدر شهیدش کرد و در رویا پدر به او گفت، نگران نباش روز موعود عزیزی از بزرگان و دوستانم را در کنار خود خواهی داشت.

کاجی ادامه داد: در روز خواستگاری، ناگهان سردار قاسم سلیمانی در مراسم فرزند شهید حضور یافت و حیرت همگان در نگاهشان موج می‌زد و این تنها شمه‌ای از مقامات و قدرت‌های دنیوی شهدا و تصرفات ایشان در عالم امکان است.

در ادامه این مراسم مسعود پیرایش مداح اهل بیت، به ذکر مرثیه و نوحه در بزرگی شهدا و اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت، اجرای گروه سرود و تئاتر کشوری از دیگر برنامه‌های یازدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان بود.

دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان نخستین دانشگاه استان همدان، افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را یافته و ۱۱ سال پیش در چهارم آبان ۱۳۸۷ مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر مطهر پنج شهید گمنام با تشییع باشکوه و به‌یادماندنی مردم در این مرکز علمی به خاک سپرده شدند.

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان مانند نگینی در فضای این مرکز آموزشی درخشیده و استادان، کارکنان و دانشجویان هر روز با گذر از کنار این بنا به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

منبع: آنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.