اصفهان شرق

اصول بهداشتی در پیشگیری از آنفلوآنزا

کدخبر: 188862
1398/09/15 در ساعت 07:11

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر ناصر نجفی مشاور مدیرعامل و مجری طرح بیمه با اشاره به شروع فصل سرما، شیوع ویروس آنفلوآنزا و ابتلا شمار زیادی از افراد به این بیماری، از همکاران شبکه پستی خواست با رعایت برخی نکات بهداشتی مانند پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و شستن چندین بار دست‌ها با آب و صابون در طول شبانه‌روز، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

او استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه، انداختن دستمال‌های استفاده شده در سطل‌های زباله در دار و رعایت فاصله حداقل یک متری با بیمار مبتلا را از دیگر نکات ضروری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

نجفی با اشاره به علائم آنفلوآنزا و تفاوت آن با سرماخوردگی، گفت: آنفلوآنزا همراه با درگیری شدید تنفسی، تب بالا و درد‌های استخوانی است در حالیکه این علایم در بیماری سرماخوردگی به مراتب ضعیف‌تر است.

به گفته او، علائم این بیماری سه تا پنج روز و گاهی تا هفت روز به طول می‌انجامد و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری هستند، بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

مشاور مدیرعامل از مهمترین راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن را مصرف میوه‌ها، سبزیجات و مکمل‌های حاوی ویتامین ث دانست و گفت: مصرف مداوم این ویتامین به ویژه در فصول سرما که زمینه ابتلا به بیماری بیشتر است، کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌کند.

او در خصوص استفاده از واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: بهترین زمان تزریق این واکسن یک ماه پیش از شروع فصل سرماست، اما در حال حاضر با توجه به شیوع این بیماری توصیه می‌شود برخی گروه‌های جامعه از جمله زنان باردار، کودکان، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران دیابتی، قلبی، ریوی و تمامی کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، این واکسن را بزنند.

نجفی با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و حضور در مکان‌های پر تردد و اماکن عمومی، افزود: در صورت بروز علائم، فرد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند.

باشگاه خبرنگاران