سرویس: غیر تولیدی 20:09 - چهارشنبه 13 آذر 1398

دستور رئیس قوه قضائیه برای تشکیل کارگروه حل مشکل آب اصفهان

رئیس قوه قضائیه گفت: برای حل مسأله آب اصفهان کارگروهی را پیشنهاد می‌دهم، شامل معاون اول قوه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار اصفهان، رئیس کل دادگستری، نماینده کشاورزان و رئیس هیأت نمایندگان که جلسه را تشکیل دهند و کار را پیگیری کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل های کشاورزی استان اصفهان پس از شنیدن سخنان نمایندگان کشاورزان اظهار داشت: جلسه مغتنمی برای بنده و همکارانم بود و از نزدیک شنیدن نقطه نظرات و مشکلات که کشاورزی با آن مواجه است، برایم مهم بود؛ نکاتی مطروحه در جلسه به خصوص بخش حقوقی موارد را بعدا ارائه کنید تا ما بیشتر مطلع باشیم و تسلط بهتری در پیگیری داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: به دنبال این هستم که مسائل و مشکلات استانی را متوجه شوم و به دنبال آن هستم تا در این جلسات بیشتر بشنوم، معتقدم همه مسؤولان در کنار گفته ها باید شنیده هایی را از مردم داشته باشند.

وی با بیان این که استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست، افزود: باید به این موضوع برسیم که زمینه آن هم کاملاً وجود دارد، در بسیاری از پارامترها کشاورزی استان اصفهان در کشور رتبه نخست را دارد و چه بسا می تواند نیاز کشور را تامین و حتی شرایط صادرات را فراهم کند.

رئیسی قانون را حامی کشاورز دانست و اذعان داشت: مثل قانون حمایت از کسب و کار از تولیدکنندگان که می خواهند کارآفرین باشند، حمایت قانونی از کشاورزان باید در رأس باشد.

رئیس قوه قضائیه حمایت مالی از کشاورزان نیز یک امر ضروری دانست و ادامه داد: کشاورزی باید از یک اولویت برخوردار باشد؛ خودکفایی کشاورزی برای ما بسیار مهم است و توجه به صنعت نباید ما را از توجه به کشاورزی غافل کند و هرکدام جای خودشان را دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به بحث سوءمصرف آب چه در کشاورزی و چه در شرب باید نوع مصرف آب تبدیل به یک مدیریت خوب شود؛ باید بازنگری در همه موارد مصرف انرژی در کشور داشته باشیم؛ باید بپذیریم که خشکسالی داشتیم و برخی از استان ها با آن دست و پنجه نرم می کردند؛ حق آبه و حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت خود کشاورزان به رسمیت شناخته شود.

رئیسی با بیان این که پیشگیری از تخلفات در محیط زیست موضوع مهم دیگری است که مرزبانی و محیط بانی و گروه های مربوطه باید به آن توجه کنند، عنوان کرد: مرزبانی فقط به مرزهای کشور نیست منابع طبیعی و محیط زیست هم مرزهای محیطی هستند که مربوط به همه ملت است و همه مسؤولان بخش های مختلف باید از تعرض به آن ها پیش گیری کنند.

رئیس قوه قضائیه در خصوص اجرای مصوبات شورای عالی آب هم گفت: باید بازنگاهی به این مسائل داشته باشیم؛ کارگروهی را پیشنهاد می دهم شامل معاون اول قوه که نسبت به موضوع آشنایی دارد، رئیس سازمان بازرسی کشور، رئیس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار اصفهان، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، نماینده کشاورزان و رئیس مجمع نمایندگان مجلس تا کار را پیگیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این شورا با مدیریت معاون اول رئیس قوه قضائیه بررسی کنند و ببیند مشکل کار کجاست و نهایتاً محصول جلسات در کارگروه پیگیری شود تا در یک مدت کوتاه به نتیجه برسانند و دولت هم پیگیر مسائل آن باشد.

رئیسی با اشاره به این موضوع که با کارگروهی که تشکیل می شود این مسائل را پیگیری کنند، گفت: از آقای اژه ای عذرخواهی می کنم که با همه مشغله ها باید به این موضوع بپردازد و از استاندار هم درخواست دارم پیشینیه این موضوع را در جلسه بیاورند و اگر نیاز باشد من هم در برخی از جلسات حضور پیدا می کنم تا این موضوع حل شود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: استاندار چهارمحال و بختیاری و استاندار خوزستان هم در این جلسه حضور پیدا کنند تا مسائل به صورت کلان تر پیگیری شود، بی توجهی به قانون از بی قانونی بدتر است و باید قوانینی که وضع می شود را پیگیری کنیم تا اجرا شود.

وی یادآور شد: باید بررسی شود که هرکدام از مشکلات به کدام بخش وابسته است، البته موضوع به نزولات هم بستگی دارد که گاها پرآبی است و گاها هم کم آبی که در هر فرض این موضوع قابل بررسی است.

رئیسی در ادامه با اشاره به بحث واردات کالا به کشور گفت: فرمایشات رهبری با کارآفرینان را دیدید که نکاتی را مطرح کردند که برای همه ما مهم بود و همه ما موظف به اجرای آن هستیم؛ ایشان صراحتاً اعلام کردند کالایی که امکان تولید آن در داخل است، نباید وارد شود و اگر پولی که برای این محصول هزینه می شود تا کالا وارد شود، به جیب تولید کننده برود، این تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که حذف وابسته ها و دلال ها موضوعی است که بارها در رسانه ها شنیده و دیده ایم، اذعان کرد: گاها محصول چندبرابر به دست مصرف کننده می رسد؛ بازنگاه فاصله بین تولید و مصرف کننده عاملی می شود که هم از تولیدکننده حمایت کنیم و هم مصرف کننده از آن بهره ببرند.

وی اظهار کرد: موضوع تکریم همیشه باید در دستور کار باشد و دستگاه قضایی باید طوری باشد که اگر یک فرد امکان و توان ندارد که حرف حقوقی خود را درست بیان کند، بتواند حق خودش را بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است.

رئیسی در پایان با بیان اینکه امروز وقتی که رهبری خودشان می نشینند ساعت ها حرف اقشار مختلف مردم را گوش می دهند، تکلیف دیگران مشخص است، گفت: توجه به مردم و تکریم ارباب رجوع نه فقط تشریفاتی بلکه باید به صورت اساسی در دستور همه دستگاه ها باشد و امام راحل نیز بر این موضوع تاکید بسیار داشتند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.