سرویس: غیر تولیدی » نقلی 23:13 - دوشنبه 22 اردیبهشت 1393

کاهش نرخ سود بانکی باعث شد:

اجاره بها گران شد

هر چند که فعالان وکارشناسان بازار مسکن امیدوارانه از ثبات قیمتها در بازار مسکن خبر می دهند اما پس از گذشت مدتی زمانی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وکاهش نرخ سود بانکی، رشد قیمتها کلید خورده واین در حالیست که هنوز فصل نقل وانتقالات شروع نشده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: زمانیکه نرخ سود بانکی کاهش می یابد رقبت مالکان به رهن کاهش یافته و به جای آن میزان کرایه را افزایش می دهند.

رسول جهانگیری ادامه داد: این اتفاق با افزایش نرخ سود بانکه برعکس شده ورقبت مالکان وصاحبان خانه به رهن بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه به طور حتم نرخ اجاره بها افزایش می یابد خاطر نشان کرد:افزایش اجاره بها اتفاق می افتد ولی این افزایش غیر منطقی نیست.

جهانگیری در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر بازار مسکن گفت: با افزایش شدید قیمت مسکن در سالهای ۹۱ و۹۲ رکود بر بازار حاکم شد وبه نظر می رسد که در سا ل جاری رغبت مالکان به سمت اجاره ملک بیشتر از خرید وفروش باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به این موضوع که بازار خرید وفروش مسکن وضعیت مبهمی دارد گفت: پیش بینی می کنم که سال جاری سال شلوغی به لحاظ رهن واجاره نباشد ومالک ومستاجر با توافق بر افزایش اجاره بها، قولنامه های خود را تمدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.