سرویس: اخبار شهرستان 15:15 - جمعه 08 آذر 1398

امام جمعه موقت نصرآباد:

ضرورت دستگیری از مستمندان/هشدار در خصوص انتخاب نمایندگان ضعیف

خطیب نماز جمعه نصراآباد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس هشدار داد: روی کار آمدن یک مجلس ضعیف و ناکارآمد کشور را نه برای چهار سال که برای چند نسل عقب می برد و همین طور شکل گیری دولت ضعیف مانع پیشرفت کشور برای چند دهه خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی در هشتمین روز از آذرماه سال رونق تولید در خطبه های نماز جمعه شهر نصرآباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات و تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام و عبدالعظیم حسنی. به آیات ابتدایی سوره بقره که افراد متقی و پرهیزگار را توصیف می نماید استناد کرد و گفت: انفاق در راه خدا یکی از صفات برجسته اهل بیت علیهم السلام و رهروان آنهاست و در این شرایط اقتصادی کشور و فشار گرانی و تورم باید صفت دستگیری از مستمندان و اقشار اسیب پذیر پر رنگ‌تر شود و هر کسی در حد توان خود به سفارش قرآن کریم سهمی از مال خود را برای کمک به افراد سائل و محروم اختصاص دهد.

اثار داشتن مجلس قوی و درخواست از مجلس و قوه قضاییه

امام جمعه موقت نصرآباد با توجه به ۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس و نامگذاری این روز به نام مجلس تاکید کرد : مجلس قوی دولت را وادار به کار برای مردم می‌کند و مردم هم از این که نمایندگانی دارند که قوانین مناسب برای آنها تصویب و بر اجرای آن نظارت می کنند خیالشان راحت است. از جمله در حوادث اخیر باید مجلس ورود پیدا کند و علت حذف کارت و سهمیه بنزین بندی بنزین و زمینه‌سازی برای قاچاق روزانه میلیون‌ها لیتر بنزین را بررسی و پیگیری نماید و از قوه قضاییه هم می خواهیم که در این زمینه ورود پیدا کند.

هشدار در خصوص انتخاب نمایندگان ضعیف

خطیب نماز جمعه نصراباد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس هشدار داد: روی کار آمدن یک مجلس ضعیف و ناکارآمد کشور را نه برای چهار سال که برای چند نسل عقب می برد و همین طور شکل گیری دولت ضعیف مانع پیشرفت کشور برای چند دهه خواهد شد.

کار و کنترل به جای حرف

حجت الاسلام مهدی عرب صالحی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور گفت: این که رئیس‌جمهور پس از دو هفته بیاید بگوید من از زمان گران شدن بنزین خبر نداشتم چه دردی از مردم دوا می کند؟ چرا زودتر فکر و ذهن مردم را آماده نکردید؟ حالا بیایید به جای این حرفها برای مردم کار کنید و جلوی گرانی و افزایش قیمت را بگیرید و تورم را کنترل کنید.

چرا رهبری معظم از سران قوا حمایت کردند؟

امام جمعه موقت نصراباد پیرامون موضع رهبری در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: نظام ما یک نظام مردم‌سالار است و رئیس جمهور با رای مستقیم مردم و رئیس مجلس هم با رای مستقیم عده‌ای از مردم و با رای  نمایندگان کشور در مجلس انتخاب می‌شود و مخالفت رهبری با تصمیم سران قوا باعث می‌شد که عده‌ای صدایشان در بیاید که چرا جلوی تصمیم منتخبین ملت را گرفتید؟ همین الان که رهبری از تصمیمات آنها حمایت می‌کند برخی ادعا می‌کنند که برای کارکردن برای مردم اختیار نداریم؟ سوال این است چرا برای ان چه می خواهید انجام بدهید اختیار دارید اما برای کار کردن برای مردم اختیار ندارید ؟

هدف اصلی اغتشاشگران و حامیان انها

این مدرس حوزه علمیه در خصوص حوادث اخیر گفت : هدف اصلی دشمنان اعم از کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی زدن شیعه است و این اغتشاشات را از لبنان و عراق شروع کردند و سپس مزدورانشان را بین مردم معترض ایران به قیمت بنزین وارد کردند تا با تخریب و کشتار گسترده و از بین بردن زیرساخت‌های کشور به اهداف شوم خود برسند اما با هدایت الهی مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه به نتیجه نرسیدند و دوباره نقشه خود را در عراق ادامه می دهند و از جمله کنسولگری ایران در نجف را به اتش کشیدند.
کسانی که با دلارهای سعودی کار می کنند زمانی در کشور ما می گفتند چرا پولهای کشور را خرج عربها می کنید و الان در عراق می گویند چرا مرجع ما باید ایرانی باشد و دنبال جایگزین مرجع عربی هستند.

چرا خدای متعال اجازه می دهد چنین اتفاقاتی بیفتد؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا خدای متعال اجازه می‌دهد چنین اتفاقاتی بیفتد به آیه ۱۴۳ سوره آل عمران استناد کرد و گفت: شکست و پیروزی را خدا بین مردم می چرخاند تا افراد با ایمان واقعی شناخته شوند و هر جا مردم بد عمل کردند مثل جنگ احد ضربه خوردند و هر جا مانند جنگ بدر از خدا و رسولش پیروی کردند  پیروز شدند. هدف از این اتفاقات جدایی ناخالصی‌هاست.

انتهای پیام/ ولی اله عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.