سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - یکشنبه 21 اردیبهشت 1393

مبلغ پیشنهادی برانکو او را از اصفهان دور کرد

کرانچار فرصتی برای تکرار اشتباهات قبلی ندارد

یک حساب سرانگشتی از سوی مدیرعامل سپاهان و قرار دادن پیشنهاد ۷۰۰ هزار دلاری برانکو ایوانکوویچ در کنار مبلغ ۲۵۰ هزار دلاری کرانچار مدیران سپاهان را به این فکر انداخت که با انتخاب دوباره کرانچار خودشان را از دردسرهای احتمالی و مشکلات مالیاتی برانکو نجات دهند .

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، کرانچار باز هم در اصفهان ماند تا برای فصل آینده بتواند ناکامی های سال سوم حضورش در سپاهان را به دست فراموشی بسپارد و هواداران تیمش را خوشحال کند اما سرمربی کروات سپاهان به خوبی می داند که بر خلاف سالهای گذشته دیگر آن پایگاه قبلی را در بین طرفداران زرد ندارد و کوچکترین اشتباهی می تواند به قیمت اخراج او از سپاهان تمام شود.

یک حساب سرانگشتی از سوی مدیرعامل سپاهان و قرار دادن پیشنهاد ۷۰۰ هزار دلاری برانکو ایوانکوویچ در کنار مبلغ ۲۵۰ هزار دلاری کرانچار مدیران سپاهان را به این فکر انداخت که با انتخاب دوباره کرانچار خودشان را از دردسرهای احتمالی و مشکلات مالیاتی برانکو نجات دهند و برای سال چهارم به زلاتکو کرانچار اعتماد کنند.

در اواسط یازدهمین دوره لیگ برتر بود که لوکا بوناچیچ با حکم علیرضا رحیمی از سپاهان اخراج شد و کریم قنبری هدایت موقت سپاهان را بر عهده گرفت تا در نهایت کرانچار وارد ایران شود و به عنوان سرمربی سپاهان در لیگ یازدهم حضور پیدا کند.

کرانچار در همان سال با قدرت مشغول به کار شد و سومین قهرمانی متوالی سپاهان را برای هواداران به ارمغان آورد تا از محبوبیتی دو چندان در بین سپاهانی ها برخوردار شود. کرانچار در لیگ دوازهم هم تا هفته ماقبل پایانی شانس اول قهرمانی بود و بعد از شکست در برابر داماش قهرمانی لیگ را تقدیم استقلال کرد ولی در عوض توانست در جام حذفی با شکست تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس جام دیگری را برای فوتبال سپاهان به ارمغان بیاورد تا عملکردی صددرصدی را در طی دو سال به ثبت برساند.

ولی سال سوم برای کرانچار خوب پیش نرفت و این سرمربی کروات از همان آغاز لیگ با بازیکنانی مثل مجتبی جباری و آرش افشین به مشکل برخورد تا وارد حاشیه شود. رحیمی هم که رابطه خوبی با کرانچار نداشت برای مقطعی نام محرم نویدکیا را به عنوان گزینه جایگزینی کرانچار مطرح کرد که این طرح به سرانجام نرسید تا زلاتکو در سپاهان بماند و رحیمی از این باشگاه جدا شود.

267832hp2
در نهایت سومین فصل حضور کرانچار در سپاهان با ناکامی همراه شد تا تعدادی از هواداران سپاهان بر روی سکوها خواستار جدایی کرانچار شوند و عده ای دیگر که تعدادشان بیشتر بود خواستار تمدید قرارداد با او باشند چون در هر صورت کسب دو جام در طی سه سال عملکردی خوب برای این سرمربی کروات سپاهان است. در هر صورت خلیلیان مدیر عامل باشگاه سپاهان خبر مذاکره با کرانچار و توافق با او را روز شنبه منتشر کرد تا سپاهانی ها بدانند که برای سال چهارم هدایت تیمشان در اختیار همان سرمربی سه سال گذشته قرار گرفته و این انتظار را از او داشته باشند تا به واسطه غیبت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به فکر کسب قهرمانی در لیگ و یا جام حذفی باشد.

این سرمربی خارجی سپاهان در فصل گذشته یکی از عوامل اصلی در معرفی بازیکنانی مثل مهدی شریفی و علی کریمی به فوتبال ایران بود و اگر بتواند برای فصل جدیدی هم ستاره دیگری را از مجموعه تیمهای پایه سپاهان به فوتبال ایران معرفی کند دین خودش در حق سپاهان را کامل کرده است.

مهمترین چالش کرانچار در فصل جدید استفاده از بازیکنانی است که به خاطر اختلاف او و کارلوس کی روش از لیست تیم ملی خط خوردند و حتی یکی از آنها اعلام کرده با وجود داشتن قرارداد با سپاهان حاضر نیست با کرانچار کار کند. محمد غلامی هم که از ابتدای فصل سر ناسازگاری با کرانچار داشته و او را هم باید در بین جداشده های سپاهان به حساب آورد.

سپاهان ها با این کار هرچند که خودشان را از دردسرهای بعدی نجات دادند ولی گفته می شود که تعدادی از بازیکنان از نحوه تمرینات کرانچار دچار روزمرگی و تکرار شده اند و کرانچار برای اینکه بتواند جایگاه خودش در لیگ چهاردهم را حفظ کند باید با اندیشه هایی جدیدتر نسبت به گذشته با اصفهان برگردد و سپاهان را آماده حضور در لیگ و جام حذفی کند. بحث دیگر هم ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران برای حضور در جام ملتهای استرالیا است و این مسئله هم می تواند باب جدیدی در روابط نه چندان خوب کی روش و کرانچار باز کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.