سرویس: دسته‌بندی نشده 15:44 - یکشنبه 21 اردیبهشت 1393

استفاده کنگره آمریکا از واژه جعلی به جای «خلیج فارس» در لایحه ضدایرانی

کنگره آمریکا در لایحه جدید خود برای تشدید فشار نظامی علیه ایران، از یک واژه جعلی به جای خلیج فارس استفاده کرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس،کنگره آمریکا در لایحه جدید خود برای تشدید فشار نظامی علیه ایران، از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «Free Beacon»، لایحه جدید کنگره آمریکا به دولت این کشور اجازه می دهد حضور نظامی خود در خلیج فارس را با هدف پیشگیری از حملات نظامی ایران علیه متحدان آمریکا در منطقه افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، در واقع، کنگره به دنبال تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس است تا مانع «اقدام نظامی خصمانه» ایران شود و اطمینان خاطر دهد، اگر تهران دشمن آنها شد، متحدان آمریکا در موضعی قرار دارند که بتوانند از خود دفاع کنند.

بر اساس این گزارش، لایحه جدید کنگره علیه ایران در چارچوب اصلاحات قانون اختیارات دفاع ملی سال 2015 گنجانده شده است. به علاوه، این اقدام یکی از چندین اصلاحات انجام شده در بندهای مربوط به ایران در قانون اختیارات دفاع ملی آمریکاست که هدفش جلوگیری از ایران هسته‌ای است. این اصلاحیه همچنین به دولت اوباما حکم می‌کند تا درباره تعامل با تهران شفافیت بیشتری نشان دهد.

نمایندگان کنگره در بخشی از این لایحه با استفاده از واژه جعلی «خلیج ع‌ر‌ب‌ی» مدعی شده‌اند، بسیار حائز اهمیت است که آمریکا حضور قدرتمندی در «خلیج ع‌رب‌ی» داشته باشد تا مانع «اقدامات خصمانه» ایران شود.

بر اساس این گزارش، این لایحه به نیروهای آمریکایی دستور می‌دهد تا همکاری امنیتی خود با کشورهای خلیج فارس و اسرائیل را افزایش دهند تا اطمینان حاصل شود که این کشورها آماده حمله بالقوه ایرانی‌ها هستند!

بار دیگر در بخش دیگری از این لایحه با استفاده از واژه جعلی «خلیج عربی» بر نهایی کردن وضعیت نیروها و توافقنامه دفاعی با کشورهای خلیج فارس تاکید شده و آمده: این توافقنامه ها به حمایت از وضعیت دفاعی «خلیج ع‌ر‌ب‌ی» کمک می‌کند.

این لایحه همچنین دولت آمریکا را مکلف می‌سازد تا بر گروه‌هایی چون حماس و حزب‌الله که مدعی است مورد حمایت مالی ایران هستند، اعمال فشار کند.

علاوه بر این، لایحه مذکور دولت اوباما را از امضا قرارداد با نهادها و افرادی که تحریم‌های ایران را نقض کرده‌اند، منع می‌کند.

طبق این گزارش، بر اساس اصلاحات دیگر در قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا، برای کنگره این امکان فراهم شده تا بر مذاکرات هسته‌ای دولت اوباما با ایران نظارت بیشتری داشته باشد.

بر اساس این لایحه، گزارش کاخ سفید به کنگره باید شامل جزئیات پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با ایران باشد و این ارزیابی نیز در گزارش مذکور گنجانده شود که آیا ایران به درخواست‌های توافقنامه عمل می‌کند یا خیر. گزارش کاخ سفید همچنین باید شامل جزئیات وضعیت کلی برنامه هسته ای ایران باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.