سرویس: اخبار شهرستان 15:23 - چهارشنبه 06 آذر 1398

در همایش پیاده روی کارکنان دولت مطرح شد:

نفوذ اغتشاشگران در مدیران میانی بدنه دولت/ اجرای ناگهانی طرح اصلاح قیمت بنزین، بدون آگاه سازی مردم

امام جمعه نیک آباد گفت: اغتشاشگران از همان لحظه اول اعلام افزایش نرخ در نیمه شب مجهز و با تمام توان ورود پیدا کردند و این نشان می دهد که اینها از طریق برخی مدیران میانی در بدنه دولت که از موضوع اطلاع داشتند خبردار شده بودند.

به گزارش اصفهان شرق؛ همایش پیاده روی کارکنان دولت به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در بخش جرقویه سفلی به دعوت بخشداری و همت حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام و همکاری هیات ورزش های همگانی بخش و شهرداری نیک آباد برگزار شد.

این همایش با اجتماع مدیران و تعدادی از کارکنان ادارات بخش در محل بوستان شهدای گمنام و ادای احترام و قرائت فاتحه بر تربت پاک دو شهید گمنام آغاز و با حضور در گلزار شهدای نیک آباد و عطر افشانی و نثار گل و ادای احترام نسبت به مقام شهدای والا مقام و برگزاری نشست بصیرتی در محل مهدیه جوار مزار شهدا خاتمه یافت.

امام جمعه نیک آباد در این محفل ضمن قدر دانی از دست اندرکاران برنامه و تجلیل از فرماندهان حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج و همه بسیجیان منطقه، به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 و صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین اشاره و گفت: بسیج از اول انقلاب تا کنون در همه صحنه ها حرف اول را می زند و هر چه می گذرد مردم بیشتر به عظمت این شجره طیبه و یادگار ماندگار امام پی می برند.

**ولایتمداری محض و بی چون و چرا از ولایت، بصیرت و به هنگام عمل کردن، کارا بودن در حوزه کاری خود

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین طباطبایی ادامه داد: همواره شاهد بوده ایم که بسیج در همه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و امداد رسانی و خاموش کردن فتنه ها و ناکام گذاشتن دشمنان پیشگام بوده است.

وی در ادامه به تشریح ویژگی های فرد بسیجی پرداخت و تصریح کرد: ولایتمداری محض و بی چون و چرا از ولایت، بصیرت و به هنگام عمل کردن، کارا بودن در حوزه کاری خود سه مولفه اصلی و جدایی ناپذیر سبک زندگی بسیجی است.

حجت الاسلام طباطبایی سپس به موضوع خسارات و تلفات جانی و مالی ناشی از اغتشاشات اخیر در کشور در پی اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین و سوء استفاده دشمن از تجمع اعتراضی مردم پرداخت و اظهار کرد: در حالی که خیلی از مردم صبح و ظهر و حتی عصر جمعه از افزایش قیمت بنزین مطلع شدند اما اغتشاشگران از همان لحظه اول اعلام افزایش نرخ در نیمه شب مجهز و با تمام توان ورود پیدا کردند و این نشان می دهد که اینها از طریق برخی مدیران میانی در بدنه دولت که از موضوع اطلاع داشتند خبردار شده بودند.

**رهبری باعث بر چیده شدن اغتشاشات و خاموش شدن آتش فتنه شدند

وی به تبیین موضع رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی پیرامون این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این که دولت بدون اطلاع قبلی این طرح را اجرایی کرد سه گزینه سکوت، مخالفت و تایید پیش روی مقام معظم رهبری بود که با توجه به اوضاع پیش آمده سکوت معنایی نداشت.

امام جمعه نیک آباد ادامه داد: اما مخالفت و رد طرح هم باعث بروز دوگانگی در کشور و ایجاد مشکلات بیشتر برای مردم و نظام می شد و می گفتند اختلاف بین مسئولان کشور ایجاد شده است؛ سران قوا یک تصمیمی گرفته اند و رهبری مخالفت کرده است. در مجلس هم دو گروه موافق و مخالف شکل می گرفت.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه دولت هم کوتاه نمی آمد؛ تصریح کرد: مردم هم با توجه به اعلام نظر چند نفر از مراجع به راحتی از صحنه بیرون نمی رفتند و عده ای در خیابان ها می ماندند و به این راحتی اغتشاشات پایان نمی یافت و اوضاع کشور از عراق و لبنان بدتر می شد.

وی افزود: معظم له با تدبیر و فدا کردن خود بهترین شیوه را که به مصلحت نظام و انقلاب بود برگزیدند که باعث بر چیده شدن اغتشاشات و خاموش شدن آتش فتنه شد و از این به بعد بر عهده مسئولان است که با نظارت و کنترل قیمت ها و خدمت به مردم راه را ادامه بدهند.

**اجرای ناگهانی طرح اصلاح قیمت بنزنین توسط دولت و بدون آگاه سازی مردم اعتراضاتی را در پی داشت

سپس حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان در همایش و عوامل اجرایی، هفته بسیج را به همه بسیجیان تبریک گفت و افزود: برخی جوان ها و نوجوان ها فکر می کنند که بسیج به خاطر جنگ شکل گرفت در حالی که حدود یک سال قبل از شروع جنگ تحمیلی و در ماه های اول پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و بسیج در جنگ و سازندگی و دیگر عرصه های خدمت رسانی به مردم و نظام و ناکام گذاشتن دشمن به بهترین وجه نقش تاثیر گذار و بی بدیل خود را ایفا نموده است.

بخشدار جرقویه سفلی گریزی هم به موضوع بنزین و وقایع اخیر زد و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی همه ساله مصوبه ای در خصوص افزایش نرخ سوخت داشت اما دولت با هدف کنترل تورم این تکلیف را اجرا نمی کرد.

وی افزود: همچنین پایین بودن قیمت بنزین در کشور هزینه هایی برای دولت در پی دارد و هم زمینه قاچاق سوخت را فراهم می کرد؛ به همین جهت در جلسه سران قوا تصمیم بر اصلاح قیمت بنزین گرفته شد اما اجرای ناگهانی این طرح توسط دولت و بدون آگاه سازی مردم اعتراضاتی را در پی داشت که مورد بهره برداری دشمن و بروز خسارات جانی و مالی شد.

نماینده ارشد دولت در جرقویه سفلی در این جلسه به مدیران دولتی توصیه کرد با توجه مشکلات اقتصادی و گرانی و بویژه افزایش نرخ بنزین هوای مردم بویژه اقشار آسیب پذیر را داشته باشند و ضمن تسریع در اجرای امور به هر طریقی می توانند به آن ها کمک کنند.

در پایان این مراسم از سید مهدی عرب جعفری فرمانده محترم حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام و دست اندرکاران بازسازی واقعه غدیر در نصرآباد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ ولی اله عرب مختاری

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.