اصفهان شرق

سناریوی جدید اصلاحات برای رسیدن خاتمی به سهم خود در دولت/ از طومارهای جعلی تا پیامک هایی که نجفی هم به آنها استناد کرد

کدخبر: 188
1392/05/30 در ساعت 20:04

به گزارش اصفهان شرق،  پس از کنار رفتن محمد رضا عارف از عرصه انتخابات ریاست جمهوری به سود حسن روحانی و در واقع کمک شایان وی به پیروزی روحانی در انتخابات با فاصله هفت دهم درصد آرا، به نظر می رسید سهم عارف به عنوان مهره ویژه خاتمی در کابینه چشمگیر باشد.

اما با به توافق نرسیدن عارف و روحانی برای همکاری با یکدیگر؛ واگذاری تقریبا چهار وزارت خانه به عنوان سهم خاتمی از کابینه یازدهم به عنوان یک دلجویی خوب برای رئیس دولت اصلاحات محسوب می شد.

در این کشاکش احمد مسجدجامعی برای خاتمی حیاتی بود اما آنقدر اقبال نسبت به وی تند و تیز شروع شد که خود خاتمی هم عطای اورا به لقایش بخشید و به گزینه های دیگر رضایت داد. گرچه به یار غار های خاتمی که حتی به معرفی شدن هم نرسیدند می توانید علی یونسی را نیز اضافه کنید.
مسجد-جامعی-و-خاتمی
موضع قاطع مجلس در عدم رای اعتماد به فعالان جریان فتنه که معلوم نبود به چه اعتماد به نفس و جسارتی پا به صحن علنی مجلس نهاده بودند، باعث شد انتصاب سرپرستانی با طعم نزدیکان به مرد عبا شکلاتی اصلاحات در دستور کار قرار گیرد تا فضا برای معرفی آنها به مجلس سنجیده شده و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

در راستای ایجاد اقبال به این سرپرستهای موقت سری اقداماتی به سبک خود اصلاح طلبها و نزدیکان خاتمی در دستور کار قرار گرفته است تا به خیال خود این افراد را از گذرگاه مجلس به سلامت عبور دهند. این سناریو در واقع مبتنی بر فضا سازی کاذب در حمایت از وزرای احتمالی پیشنهادی است.

بر این اساس در وزارتخانه هایی که هم اکنون با سرپرست اداره می شوند فشارهای زیادی برای جمع آوری طومارهایی در حمایت از سرپرستها در دستور کار قرار گرفته است به گونه ای که در پاره ای از موارد با اعتراض کارکنان وزارتخانه ها در این باره مواجه شده است.
387277_239
طومارهایی که از رئیس جمهور می خواهند به عنوان مثال آقای توفیقی را هرچه زود تر به مجلس معرفی کند.

همچنین ایجاد کمپین های در فضای مجازی مخصوصا در شبکه های اجتماعی در حمایت از سرپرستهای جدید، وزرای رای اعتماد نگرفته و حتی در جمع آوری امضا برای برکناری برخی از چهره های اصولگرا که در برابر فتنه ایستاده اند،‌پازل دیگری از این سناریو را تشکیل می دهد.

حلقه دیگری از برنامه نزدیکان خاتمی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم و البته مجلس، ارسال گسترده پیامکهای جعلی در حمایت از گزینه های احتمالی پیشنهادی دولت است که به طور حتم با نزدیک شدن به معرفی این وزرا به مجلس تشدید هم خواهد شد.

در واقع این قطعه از جورچین را نجفی،‌ گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم در دفاعیات خود در مجلسی که از آن ناکام بیرون رفت لو داد. او به پیامک های گسترده ای که برای خودش ارسال شده اشاره کرد و آنها را سند مقبولیت خود معرفی کرد.

به هرحال حجم گسترده تبلیغاتی که سبک نخ نمای اصلاحات است بر مبنای سه اصل ۱٫ ما طرفداران زیادی داریم ۲٫ ایجاد هیجان برای سرپوش بر واقعیت ها و ۳٫ ایجاد هزینه و تلاطم برای بعد از رای اعتماد، استوار است که البته با توجه به مستندات روشن از آقایانی که احتمالا به مجلس معرفی می شوند و البته وزن سیاسی آنها به نظر می رسد یک بازی باخت باخت برای خاتمی خواهد بود.

منبع:مرصادنیوز