سرویس: غیر تولیدی 08:02 - جمعه 08 آذر 1398

خواص معجزه آسای چای سبز

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف دمنوش چای سبز قبل از غذا باعث کاهش اشتها و لاغری می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ داود حاج محمد خانی درباره خواص چای سبز اظهار کرد: این گیاه از فواید و خواص بسیار فوق العاده‌ای بهره‌مند است که برای درمان انواع بیماری ها، جوانی و تناسب اندام مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: چای سبز و سیاه هر دو از یک درخت تهیه می‌شوند اما شیوه فناوری آنها متفاوت است. هر دو حاوی مقادیر مشابه از پلی فنول‌ها هستند، که از آسیب DNA در برابر سموم زیست محیطی به یک میزان جلوگیری می‌کنند.

او بیان کرد: مصرف دمنوش چای سبز قبل از غذا باعث کاهش اشتها و لاغری می‌شود همچنین استفاده از دمنوش چای سبز و بابونه یک ساعت بعد از غذا به دستگاه گوارش کمک می‌کند و آرامش بخش است.

حاج محمد خانی تصریح کرد: ترکیب دم نوش چای سبز، سیاه و سفید نشاط آور است و سبب بند شدن اسهال افراد می‌شود. افرادی که می‌خواهند در طول روز آرامش داشته باشند از ترکیب دمنوش چای سبز و نصف قاشق گل بهارنارنج استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که به فشار خون و چربی خون مبتلا هستند؛ این چای را با چای ترش به نسبت مساوی مخلوط و دم و روزانه ۲ فنجان میل کنند. این دمنوش باعث کنترل فشار خون و چربی خونشان می‌شود.

محمد خانی تصریح کرد: افراد اگر در طول روز دچار خستگی می‌شوند می‌توانند از دمنوش چای سبز و نعنا به نسبت مساوی و اضافه کردن کمی لیمو ترش این دمنوش را تهیه کنند. این دمنوش به طور معجزه آسایی خستگی تان را رفع می‌کند.

به گفته او، در برخی موارد ذکر شده دمنوش چای سبز برای فعالیت ویروس و باکتری به ویژه آنفلوآنزا و تبخال موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افرادی که سنگ کلیه، نقرس و کم‌خونی شدید دارند از مصرف چای سبز و سیاه پرهیز کنند؛ استفاده از این دو نوع چای در افرادی که مشکل بی خوابی دارند توصیه نمی‌شود. چای سبز مضراتی برای زخم گوارش دارد و مصرف زیاد آن برای کلیه‌ها مضر است به ویژه برای افرادی که دفع پروتئین دارند.

باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.