سرویس: غیر تولیدی 12:35 - یکشنبه 03 آذر 1398

نامزدهایی که نمایندگی مجلس را در گرو لابی با شوراها می‌بینند

نماینده مردم اصفهان در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نامزدها تا یک میلیارد تومان برای رسیدن به مجلس هزینه کرده‌اند و تکیه بر صندلی نمایندگی را بیش از حضور در میان مردم در لابی با شوراهای مختلف می‌بینند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر اظهار کرد: مجلس در طول چهل سال گذشته از انقلاب با همه فراز و فرودهایی که داشته به رسالت‌های خودش عمل کرده، البته عملکرد مجلس ششم بسیار بد بود اما از آن دوران نیز عبور کردیم.

نماینده مردم اصفهان در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره‌های اخیر شاهد پول‌سالاری در برخی شهرها هستیم، در حالی که تصور نیاز به پول برای راه‌یابی به مجلس صحیح نیست، رفتن به مجلس باید اعلام حضور و پس از آن اطلاع‌رسانی به مردم باشد که در مجموع بیشتر از چند میلیون نخواهد شد.

یک میلیارد برای یک صندلی

وی تصریح کرد: راه‌یابی نماینده به مجلس باید با پشتوانه عشق مردم باشد، شنیده می‌شود که برخی نامزدها تا یک میلیارد تومان برای رسیدن به مجلس هزینه کرده‌اند و تکیه بر صندلی نمایندگی را بیش از حضور در میان مردم در لابی با شوراهای مختلف می‌بینند.

رهبر عنوان کرد: به نظر می‌رسد قانونی برای نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی نداریم اما می‌توان از ظرفیت قانون اعلام دارایی‌های مسؤولان استفاده و هزینه‌های تبلیغاتی را در آن لحاظ کرد، حمایت و هزینه کردن طرفداران نامزدها نباید شکل داد و ستد به خود بگیرد.

اولویت با مسائل ملی است

نماینده مردم اصفهان در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که نمایندگان چگونه میان انتظارات شهرستانی و وظایف ملی توازن برقرار کنند، بیان کرد: اولویت یک نماینده باید مسائل ملی و فراگیر باشد، قریب به چهل اصل قانون اساسی درباره قوه مقننه است که در هیچ یک از آن‌ها به فعالیت برای حوزه انتخابیه در مجلس اشاره نشده است، البته نمی‌توان نسبت به مسائل منطقه‌ای بی‌تفاوت بود و همیشه مردم مراجعاتی خواهند داشت.

وی ابراز کرد: این که به نماینده‌ای فشار بیاورند که در ازای رسیدگی به چالش‌های شهرستانی امضای خودش را از یک طرح یا سؤال ملی پس بگیرد به معنای تبدیل مجلس به بازار است و آزادی عمل را از نماینده سلب خواهد کرد.

همسویی سیاسی دولت و مجلس؛ خوب یا بد؟

رهبر با تأکید بر این که مجلس باید به مصالح کشور فکر کند، افزود: تفاوت یا تطابق گرایش سیاسی دولت با مجلس نباید بر تصمیمات قوه مقننه اثرگذار باشد، این که نماینده‌ای به رئیس جمهور انتقاد داشته باشد اما به دلیل همسویی سیاسی از سؤال خودش بگذرد خلاف آزادی نماینده است.

نماینده مردم اصفهان در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذارند، نماینده باید به مسؤولی که عمکرد خوبی دارد، فارغ از هر جهت‌گیری سیاسی، کمک کند و اگر خطایی در مسؤولی دید، حتی اگر هم‌فکر با او بود تذکر دهد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.