سرویس: تولیدی 14:10 - چهارشنبه 29 آبان 1398

عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس:

لزوم برخورد تعزیرات با افزایش قیمت کالا و خدمات/ دولت در رابطه با مشاورانش تجدید نظر کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برخی به بهانه افزایش قیمت بنزین، دست به افزایش قیمت کالا و خدمات می زنند تا هزینه را از جیب مردم جبران کنند.

حیدرعلی عابدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه کسی حق ندارد به بهانه افزایش قیمت بنزین، گرانی را در بازار ترویج دهد، اظهار کرد: عده ای به محض تغییر شرایط، درصدد افزایش قیمت و ایجاد روند گرانی در بازار کالا و خدمات را دارند و می خواهند هزینه را از جیب مردم دریافت کنند ولی ستادهای نظارتی بازار باید برخورد جدی با افراد سودجو کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: افزایش قیمت بنزین برای دسته ای از مردم به صورت مستقیم و برای دسته ای دیگر به صورت غیر مستقیم اثر دارد و دولت باید نظارت جدی از طریق شناسایی دسته ها، برنامه ریزی بر روند مصرف و توزیع سوخت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات باید با اخلال گران بازار به شدت برخورد کند، تصریح کرد: فروشندگان و توزیع کنندگان در بازار کالا و خدمات به جای جبران درآمد از طریق فشار بر مردم، باید به اصلاح سبک زندگی و صرفه جویی در مصرف سوخت، سوق داده شوند و نهادهای نظارتی و تعزیرات باید به شدت با اخلال گران در سیستم بازار برخورد کند.

عابدی گفت: برخی خدمات مانند خدمت دهی تاکسیرانی، تاثیر مستقیم با افزایش قیمت دارد ولی این دلیلی برای عدم نظارت نیست و دولت باید با ایجاد سامانه پایشی، میزان بنزین مورد نیاز تاکسی ها را تحت کنترل داشته باشد و در مقابل سوءاستفاده شخصی از سهمیه داده شده، به سرعت سهمیه داده شده قطع شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در حیطه نظارتی خود، همراه با مردم خواهند بود، اذعان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی لازم را دارند تا شهروندان در مشاهده افزایش قیمت، به سرعت گزارش این اخلال را به نمایندگان داده و به صورت قانونی از صمت پیگیری کنند.

عابدی ادامه داد: مجلس وظیفه نظارتی خود را به صورت ویژه و با طرح دوفوریتی دنبال می کند تا پول مازاد بر قیمت هزار تومان از فروش بنزین، مستقیم به حساب اقشار ضعیف جامعه واریز شود.

وی با ابراز گله مندی از دولت به دلیل نحوه اجرای طرح افزایش قیمت سوخت، تاکید کرد: دولت به دلیل تحریم های خارجی و برخی اختلاف نظرها، تحت فشار است و برای اداره کشور راهی به جز گرانی بنزین نداشت ولی بدسلیقگی زیادی را در نحوه اجرای این طرح انجام داد که در شان مردم عزیر کشور نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه، دولت باید با مردم صادق باشد، افزود: دولت باید طرح افزایش قیمت سوخت را با مردم درمیان گذاشته و مردم را از روند این طرح آگاه می کرد و قطعا مردم ما دلسوز دولت و نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید در مشاوران اطراف خود تجدید نظر کند و مشاورانی را برای تصمیمات خود برگزیند که دلسوز باشند.

عابدی در پایان با اشاره به حضور خودجوش مردم در راهپیمایی روز پنج شنبه 30آبان در اصفهان در حمایت از نظام و ولایت، گفت: مردم پشتیبان نظام و ولایت هستند و اجازه نخواهند داد تا دشمن به قصد شومش برسد.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.