اصفهان شرق

مجلس در انجام وظیفه نظارت بر روند قیمت ها کوتاهی نخواهد کرد/ اعتراض مردم با دخالت بیگانگان به بیراهه رفت

کدخبر: 187496
1398/08/29 در ساعت 11:21

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه اصل قضیه اصلاح قمیت سوخت مصوبه شورای اقتصادی سه قوه بود، اظهار کرد: دولت در مرحله عملی کردن اصلاح قیمت سوخت باید به گونه ای عمل می کرد که افکار عمومی آماده این افزایش قیمت بوده و با مطرح کردن شیوه های جبران این افزایش سوخت از طریق طرح کمک معیشتی خانوارها، به نوعی جامعه را نسبت به این موضوع اغنا می کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: از موارد مهم که باید بیش از گذشته به آن رسیدگی کرد، موضوع نظارت بر قیمت کالا و خدمات است که دولت به عنوان اولین رکن باید نظارت ویژه ای از طریق دستگاه های بازرسی انجام دهد تا مردم بیش از پیش در مضیقه قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اصناف و واحدهای تولیدی باید در بازدیدهای ویژه نسبت به کنترل قیمت ها دقت عمل داشته باشند، تصریح کرد: نظارت ویژه بر بازار باید به گونه ای باشد که اصناف نتوانند به بهانه گرانی بنزین، هر قیمتی روی کالا و خدمات بگذارند و قطعا کاهلی در سیستم نظارت به ضرر مردم تمام می شود.

فولادگر گفت: کمیسیون های اقتصادی و بودجه ای مجلس وظیفه نظارت کلی بر بازار و نوسانات موجود در قیمت در سطح جامعه را دارند و هیچ کوتاهی در این رابطه از طرف مجلس نخواهد بود؛ لیکن از همان روز افزایش قیمت بنزین توسط دولت، مجلس جلسات متعددی را در این رابطه برگزار کرده است.

وی با تاکید به اینکه مردم چشم بیدار جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مردم باید مشکلات را به دقت رصد کرده و هر گونه افزایش قیمت های بی رویه را به بخش مربوطه گزارش دهند و قطعا مردم ما می دانند که نباید با کشاندن اعتراض به کف خیابان، فرصت بهره برداری به دشمنان قسم خورده نظام را دهند.

فولادگر با اشاره به اینکه ریشه اعتراضات را می توان در سه عامل بیان کرد، افزود: نکته مهم شکل گیری اعتراضات مردم در آماده نبودن افکار عمومی نسبت به این قضیه و در نگاه دیگر مخالفت بر میزان سهیمه و قیمت آن است ولی باید نگرانی مردم نسبت به افزایش قیمت ها در آینده را به عنوان عامل سوم در نظر داشت؛ زیرا قشر زیادی از مردم از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی روبه رو هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اعتراض مردم با دخالت بیگانگان به بیراهه رفت، تصریح کرد: متاسفانه شاهد این بودیم که دشمن به نفع خودش اعتراضات را به دست گرفت و به سمت و سوی امنیتی برد و همچنین اسیب جدی به اموال عمومی و بیت المال زده شد که در این زمینه نیز باید اقدام قاطع و سریع توسط مسئولان ذیربط نسبت به اغتشاشگران که قطعا خط اصلی از سوی دشمن و سرویس های بیگانه می گرفتند، انجام شود.

انتهای پیام/