سرویس: غیر تولیدی 08:15 - پنجشنبه 30 آبان 1398

بهترین رژیم برای درمان «آنفلوانزا»

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم کم چرب و کم کربوهیدرات باعث آزاد شدن سلول‌های سیستم ایمنی بدن و کمک به درمان زودتر بیماری آنفلوانزا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم کم چرب و کم کربوهیدرات باعث آزاد شدن سلول‌های سیستم ایمنی بدن می‌شود که قبل از انتشار ویروس به دام می‌افتند.

این رژیم که اصطلاحاً به ان رژیم «کتو» می‌گویند، شامل مواد غذایی می‌شود که نه تنها کم چرب هستند، بلکه مواد غذایی کم کربوهیدرات را نیز شامل می‌شوند.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ییل صورت گرفته حکایت از‌ آن دارد، رژیم کتو باعث ایجاد سلول‌های سیستم ایمنی در بدن شده و جدا از آنکه به درمان سریع‌تر آنفلوانزا کمک می‌کند منجر به بقای طولانی افراد نیز می‌شود.

کتو شامل منوی گوشت، ماهی، مرغ و سبزیجات غیر نشاسته‌ای است؛ محققان موش‌هایی که به ویروس آنفلوانزا آلوده شده‌اند را با رژیم کم چرب و کم کربوهیدرات تغذیه کردند و درنهایت منجر به میزان زنده ماندن بیشتر از آنهایی که در رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا طبیعی بودند، شدند.

این تیم دریافت که رژیم کتوژنیک یا کتو به طور خلاصه باعث آزاد شدن سلول‌های سیستم ایمنی بدن که باعث ایجاد مخاط در لنت‌های سلول ریه می‌شوند، می‌شود و به سلامت افراد کمک می‌کند.

این مطالعه در دانشگاه ییل توسط دو کارآموز و یک دانشمند برجسته انجام شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.