سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:02 - دوشنبه 27 آبان 1398

۱۹۵ واحد صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت:خوشبختانه ۱۹۵ واحد صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند که خبر خوشحال کننده‌ای است، اما نمی‌توان به این آمار دلخوش بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه ۱۹۵ واحد صنعتی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند که خبر خوشحال کننده‌ای است، اما نمی‌توان به این آمار دلخوش بود، زیرا این ارقام همواره سیال بوده و ممکن است با بازگشایی یک واحد صنعتی، واحد صنعتی دیگری مجبور به تعطیلی شود.

او افزود: بنابراین ما ناچار به اصلاح سیاست‌های کلی اقتصادی هستیم به گونه‌ای که صنایع بیشتری بتوانند به چرخه تولید بازگردند و صنایع جدیدی هم وارد چرخه تولید شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر سیاست‌های ما بر پایه کمک به راه‌اندازی صنایعی است که قبلاً سرمایه‌گذاری شده و در آینده‌ای نزدیک به جمع واحد‌های صنعتی استان اضافه می‌شوند. اگر بخواهیم بیشتر به فکر توسعه باشیم باید سرمایه‌گذاران در این راه به ما کمک کنند که اکنون امکان آن فراهم نیست.

او با بیان اینکه عملاً هیچ تسهیلاتی در حوزه صنایع وجود ندارد، گفت: تسهیلات ۱۸ درصد به طور شفاهی برای صنایع قرار داده شده، اما این میزان عملاً به مدیران صنایع برای توسعه و راه‌اندازی داده نمی‌شود. در بخش کشاورزی و به خصوص توسعه گلخانه‌ها، تسهیلات ارزان قیمت وجود دارد که صاحبان گلخانه‌ها می‌توانند از این تسهیلات ۶ تا ۹ درصدی بهره‌مند شوند.

قاضی عسگر از کاهش آمار بیکاری در طول یکسال گذشته گفت و ادامه داد: آمار بیکاری در سال گذشته ۱۴.۱ درصد بود که اخیراً این مورد به ۱۰.۴ درصد رسیده است. بیشترین کاهش متعلق به کاشان، آران و بیدگل و دهق بوده که این میزان در دهق به زیر صفر درصد رسیده به این معنا که از سایر نقاط استان کارگر می‌پذیرد.

انتهای پیام/م

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.