سرویس: اخبار شهرستان 16:20 - جمعه 24 آبان 1398

خطیب نماز جمعه نصراباد خطاب به برخی مسئولان:

دست از بازی های سیاسی چپ و راست بردارید و به مشکلات مردم رسیدگی کنید

دست از بازی های سیاسی چپ و راست بردارید و به مشکلات مردم رسیدگی کنید و برای توجیه اشتباهات خود از صدر اسلام و مقدسات دینی مردم مایه نگذارید و از تحریف تاریخ اسلام خودداری کنید.

به گزارش اصفهان شرق؛ در آخرین جمعه از دومین ماه سومین فصل سال رونق تولید و در خجسته زاد روز پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و فرخنده میلاد بنیانگذار مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی امام جمعه موقت شهر نصرآباد در خطبه های نماز جمعه شرکت کنندگان در این فریضه عبادی سیاسی را به رعایت تقوای الهی سفارش و این میلاد خجسته و سراسر نور و سرور را به همه مسلمانان تبریک گفت و با بیان این که انسان ها در زندگی خود خواسته یا ناخواسته نیازمند الگو هستند با استناد به آیه 21 سوره احزاب پیامبر اسلام  را بهترین الگو برای جامعه انسانی برشمرد و تصریح کرد : ایمان و امید به خدا و روز قیامت و زیاد به یاد خدا بودن سه شرط اساسی برای الگو قرار دادن پیامبر است.

وی خلق عظیم را یکی از ویژگی های اخرین پیامبر الهی بر شمرد و افزود: انسانهای عادی  چنین ظرفیتی را ندارند اما هرکس به سهم خود با الگو قراردادن پیامبر رحمت می تواند از خلق و خوی محمدی بهره مند شود.

این مدرس حوزه علمیه محمد امین را یکی از صفات خاتم الانبیاء بر شمرد که از نوجوانی به چنین نامی شهرت یافتند و درباره امین بودن و امانت داری  گفت : امین بودن در این است که انسان ها از دست و زبان و نگاه و رفتار و کردار شخص در امان باشند و پیامبر در گفتار و رفتار چنین شخصی بودند که هر کس در کنارشان قرار می گرفت ارامش پیدا می کرد. آیا مردم کوچه و بازار و داشته های آنها از نگاه و دست و زبان ما در امان هستند؟

وی با توصیه به خانواده ها و جوان ها در خصوص ازدواج گفت : ملاک اصلی در ازدواج و زندگی باید عشق و دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام باشد و الا در سایه سایر عشق ها در زندگی دچار مشکل می شویم.
چنانکه سعدی شیرین سخن گفته است :
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد

وی در پایان خطبه اول اظهار امیدواری کرد که انشاء الله آرامش و امنیت مورد رضایت حق برای همه ما فراهم شود و امام زمان ارواحنا فداه به عنوان امین زمین و زمان زودتر ظهور نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عرب صالحی در خطبه دوم نماز جمعه پیرامون اهمیت توجه به نماز به سفارش امام صادق علیه السلام که در اخرین لحظات عمر شریفشان فرمودند: ” کسی که نماز را سبک بشمارد از شفاعت ما بهره مند نمی شود.” اشاره کرد و افزود : اگر می‌خواهیم جوان‌ها و نوجوان های ما از شر فساد در امان باشند باید توجه ویژه ای به نماز داشته باشیم و بدانیم در پرتو اشنایی و توجه و همراهی با نماز مشکلات دیگر کنار می رود و بر عکس رویگردانی از ذکر و یاد خدا که مهمترین ان نماز است باعث زنگار در زندگی و بروز مشکلات می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عرب صالحی بخشی از خطبه دوم را به تشریح شمه ای از سیره سیاسی نبی مکرم اسلام اختصاص داد و افزود: پیامبر اعظم بعد از استقرار در مدینه و تشکیل حکومت اسلامی اقدام به بستن پیمان با طوایف و گروه‌های مختلف نمودند که یکی از مهمترین آنها پیمان صلح حدیبیه بود که پیامبر در این پیمان برخی شروط کفار را که از لحاظ دین قابل اغماض بود پذیرفت اما مفاد قرارداد را به گونه ای بستند که یک مورد نقض پیمان و خطای کوچک از طرف کفار منجر به فتح مکه و زمینه سازی پیشرفت و گسترش قلمرو اسلام شد و زمانی که ابوسفیان به عنوان بزرگ قریش برای عذرخواهی بابت یک مورد نقض پیمان راهی مدینه شد پیامبر او را نپذیرفتند و با لشکری انبوه راهی مکه شدند و بدون جنگ و خون ریزی مکه را فتح و این گونه تو دهنی محکمی به دهان دشمنان عهد شکن زدند که خداوند از این پیروزی به عنوان فتح المبین یاد می کند.

وی در ادامه تصریح کرد : متاسفانه در برجام قدرت و عزت دینی ما مورد توجه واقع نشد تا جایی که وقتی در امریکا وزیر خارجه ما برای عیادت دیپلمات ایرانی راهی بیمارستان می شود اجازه ورود و عیادت به او نمی دهند و برای رئیس جمهور ما که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل رفته محدوده تردد تعیین می کنند.

خطیب نماز جمعه نصراباد به برخی مسوولان هشدار داد :
دست از بازی های سیاسی چپ و راست بردارید و به مشکلات مردم رسیدگی کنید و برای توجیه اشتباهات خود از صدر اسلام و مقدسات دینی مردم مایه نگذارید و از تحریف تاریخ اسلام خودداری کنید و در مقابل مبارزه با فساد که امیدهای زیادی در جامعه ایجاد کرده و خدمات زیادی به کشور داشته و پول های زیادی را به بیت المال برگردانده موضع نگیرید. چرا اگر فسادی بوده از سال اول فریادتان بلند نشد و حالا که مردم دارند اثار مبارزه با فساد را لمس می کنند فریاد می زنید؟

سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی مفسر بزرگ قران کریم و صاحب تفسیر وزین المیزان و روز و هفته کتاب و کتابخوانی از موضوعات دیگری بود که امام جمعه موقت نصراباد درباره ان سخن گفت و با اشاره به وقایع اخیر غزه و به شهادت رساندن یکی از فرماندهان ارشد جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی گفت : اینها فکر می کنند که با ریختن این خونها به نتیجه می رسند اما بدانند ریخته شدن خون چنین افرادی اسراییل را به نابودی نزدیکتر می کند و همان طور که رهبر فرزانه انقلاب چند سال پیش فرمودند اسراییل 25 سال اینده را نخواهد دید.

خطیب مذکور با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گفت : اگر سران کشورهای اسلامی در کنار هم باشند اسرائیل این غده سرطانی از روی کره زمین محو می شود و آمریکای جنایتکار هیچ وقت نمی تواند برای کشورهای اسلامی به رجز خوانی بپردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.