سرویس: غیر تولیدی 12:44 - پنجشنبه 23 آبان 1398

دادستان کل کشور در مشهد:

کاندیداهای انتخاباتی از جناح‌بندی‌های سیاسی پرهیز کنند/ راه انداختن کارناوال‌ در ایام انتخابات ممنوع است

منتظری گفت:کاندیدا‌های مختلف انتخاباتی از جناح‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی که برای سلامت جامعه مضر است، پرهیز کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه نشست هیأت‌های نظارت شورای نگهبان که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزارشد، در جمع اصحاب رسانه گفت: امر انتخابات امر مهم و ضروری در کشور است و همه ما وظیفه داریم زمینه یک انتخابات سالم و باشکوه و زمینه حضور گسترده‌تر مردم را فراهم کنیم.

او تصریح کرد:هیأت‌های نظارت، مسؤولین اجرایی و مسؤولین قضایی از جمله دستگاه‌های دخیل در امر انتخابات هستند.

دادستان کل کشور گفت: ما در حوزه مربوط به دستگاه‌های قضایی به طور عمده بحث ستاد پیشگیری از تخلفات را داشتیم و دستورالعمل  آن  هفته آینده در سراسر کشور اعلام می‌شود.

او تصریح کرد:  اختلاف نظر‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی که در جامعه به رسمیت شناخته شده است هیچ مشکلی ندارد، اما آن چیزی که به سلامت جامعه ضرر می‌رساند این است که از این جناح‌بندی‌ها سیاسی برداشت نادرستی داشته باشیم به همین دلیل باید سعی کنیم زمینه یک انتخابات سالم، باشکوه و خالی از هر گونه شائبه اشتباه و اشکال را فراهم کنیم.

دادستان کل کشور گفت: مردم  ما در انتخابات امسال با حضور گسترده و با شکوه خودشان اراده و مقاومت خود را در برابر توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی و آنچه شایسته این ملت و نظام است را نشان می‌دهند و با حضور باشکوه و گسترده خود انتخابات با شکوهی را فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام منتظری افزود: تبلیغات زود هنگام از تخلفاتی است که زیاد اتفاق افتاده است، به راه انداختن کارناوال و هزینه کردن‌های اسراف گونه ممنوع است، ما این عوامل را به عنوان تخلف تلقی کرده و با شدت برخورد می‌کنیم، به ستاد‌های استانی تاکید کردیم که تبلیغات زودرس چه در عرصه فضای حقیقی چه مجازی از نظر ما قابل قبول نبوده و ممنوع است.

دادستان کل کشور گفت: هزینه کردن مبالغ برای مردم سوال برانگیز خواهد بود مگر چه خبر است که فردی می‌خواهد وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی شود خرج‌های میلیاردی انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: اجازه دهند با یک انتخابات سالم و معمولی این کار را انجام دهند مردم هم زمانی که ببینند افراد به سلامت وارد عرصه انتخابات می‌شوند گرایش آن‌ها بیشتر می‌شود.

او با اشاره به صرف هزینه‌های بسیار توسط برخی کاندیدا‌ها برای تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: ما سعی داریم چهره نظام را از این امر نامطلوب پاک کنیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.