سرویس: غیر تولیدی 17:27 - پنجشنبه 23 آبان 1398

نکاتی مهم درباره جلوبندی خودرو

یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است. چنانچه لاستیک‌ها را هم از اجزاء این بخش محسوب کنیم، بنابراین‌:

۱) مجموعه جلوبندی شامل سیبک‌ها، چپقی‌ها، اتصالات چندگانه، میله تعادل، طبق و… بسته به نحوه رانندگی و ناهمواری مسیر حداکثر هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر نیازبه بازدید و سرویس دارند.

۲) هر دو هفته یکبار فشار باد تایر‌ها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظیم نمایید که این عمل باید هنگامی که‌لاستیک‌ها سرد هستند و در شروع حرکت صورت گیرد.

۳) بین هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد رینگ‌ها ولاستیک‌ها را مجددا بالانس کرده و آن‌ها را بصورت ضربدری با یکدیگر جابجا نمایید ولی چنانچه جهت گردش در آن‌ها تعریض شده است، به تعویض تایر‌های محور جلو با محور عقب در همان سمت اکتفا کنید.

۴) کمک فنر‌ها تضمین‌کننده نرمی و سواری راحت خودرو هستند، برای اینکه همیشه در بهترین حالت باشند، پس از پیمودن هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر آن‌ها را از لحاظ نشت روغن و صحت عملکرد بازدید نمایید.

۵) بسته به نوع لاستیک‌ها برای جلوگیری از هر نوع‌پیشامد ناگوار، بین ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر تایر‌های جدید را با لاستیک‌ های فرسوده عوض کنید.

۶) به یاد داشته باشید که همواره در هر محور از لاستیک‌های هم نوع، هم نام و هم اندازه استفاده نمایید.

۷) بازدید میزان گیریس بلبرینگ چرخ‌ها می‌بایست باتوجه به دفترچه راهنمای هر خودرو و مطابق با دستورکمپانی سازنده صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.