سرویس: غیر تولیدی 10:18 - جمعه 24 آبان 1398

رئیس انجمن معدن داران استان اصفهان:

استان اصفهان ۱۰ درصد بازار سنگ کشور را در اختیار دارد

رئیس انجمن معدن داران استان اصفهان گفت: استان اصفهان ده درصد بازار سنگ کشور را در اختیار دارد اما موانع صادرات در این حوزه بسیار است.

به گزارش اصفهان شرق؛ جمشید مولایی با اشاره به موانع دولت بر فعالان حوزه صنعت سنگ اظهار داشت: استان اصفهان در تولید سنگ های تزئینی پیشتاز است و ۱۰ درصد سهم بازار سنگ را در اختیار دارد و این در حالی است موانعی بر سر صادرات سنگ، جایگاه اصفهان را با داشتن ۲۳۰ معدن سنگ و بیش از هزار و ۸۰۰ کارخانه فراوری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی افزود: استان اصفهان از بزرگ ترین تولید کنندگان سنگ های تزئینی کشور است و سنگ بری هایش بالغ بر نیمی از سنگ های فراوری شده بازار کشور را تامین می کنند.

رئیس انجمن معدن داران استان اصفهان با اشاره به میزان ارزآوری صادرات سنگ فراوری شده در استان اصفهان ابراز داشت: استان اصفهان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار از صادرات سنگ های فراوری شده درآمد داشته است که با تسهیل گری در امور صادراتی می توان به طور فزاینده صادرات صنایع سنگ را افزایش داد.

کمبود شرکت های بین المللی معتبر در صادرات صنعت سنگ

وی مهم ترین مشکل بخش معدن و صنعت سنگ در حوزه صادرات را کمبود شرکت های بین المللی معتبر در این بخش معرفی کرد و ادامه داد: بازاریابی، بازارسازی و برند سازی محصولات از آسیب های صادرات صنعت سنگ در استان اصفهان است.

عدم حمایت از مالکیت معنوی و نبود بیمه صادراتی

وی با اشاره به عدم عضویت ایران در سازمان های تجارت جهانی و تعرفه های ترجیحی تصریح کرد: نبود امکان حمایت از مالکیت معنوی بین المللی و برند از دیگر معضلات حوزه صادرات سنگ معدن است. این در حالی است که در شرایط تحریم های ظالمانه نقل و انتقال ارز به کشور از طریق سیستم بانکی کشور و فقدان بیمه صادراتی از مسائلی است که فعالان حوزه سنگ با آن دست به گریبان‌اند.

مولایی با تاکید بر نقش سازمان های اجرایی در حمایت از معادن و صنعت سنگ گفت: کمک و حمایت دولت در ایجاد و توسعه ترمینال های صادراتی سنگ در استان و توسعه بازارهای هدف و برگزاری نمایشگاه های بین المللی با استانداردهای جهانی می تواند در توسعه و رونق این صنعت موثر باشد و افزایش اشتغال در این حوزه را منجر شود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.