سرویس: غیر تولیدی 09:15 - پنجشنبه 23 آبان 1398

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد:

دریافت ۱۰۰مقاله علمی برای دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی کاشان

رئیس دانشگاه کاشان از دریافت ۱۰۰ مقاله علمی برای دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی کاشان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس زراعت با بیان اینکه ایران در زمینه تولید و پرورش گیاهان دارویی یکی از کشورهای پیشرو است، اظهار داشت: امید داریم با برگزاری کنفرانس هایی مانند «گل محمدی» ایران بتواند در زمینه فناوری مرتبط با اسانس و گیاهان دارویی نیز پیشرفت کند.

وی با اشاره به حضور ۱۲ محقق و پژوهشگر از کشورهای مختلف دنیا ابراز داشت: در این کنفرانس کتاب ۲۰۱۹ Rosa damascene به زبان انگلیسی و کتاب تاریخچه گل محمدی و رویش آن و مقاله‌های علمی پژوهشگران منتشر می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه ۱۰۰ مقاله علمی برای حضور در این کنفرانس به دبیرخانه ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۶۰ مقاله پذیرفته شد که در مدت زمان برگزاری کنفرانس به دو صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه خام فروشی یکی از معظلات کشور است، افزود: با ارتباط هر چه بیشتر علم و صنعت و تجاری سازی تولیدات می توان زمینه بهره وری بیشتر از مواد خام تولیدی در کشور را فراهم کرد.

زراعت با اشاره به اینکه برای اولین بار است که کنفرانسی با عنوان گل محمدی در سطح بین المللی در دنیا برگزار می شود، بیان داشت: با استفاده از پتانسیل های منطقه کاشان و همچنین نیروی انسانی کارآمد تحصیل کرده موجود در منطقه می توان با استفاده از ظرفیت موجود در گیاهان دارویی و گل محمدی باعث اشتغالزایی نیروی کار در منطقه شد.

شایان ذکر است دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی که از امروز آغاز شده است تا ۲۴ آبان در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان واقع در قمصر ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.