سرویس: غیر تولیدی 07:39 - چهارشنبه 22 آبان 1398

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان عنوان کرد

مقاومت طلای ایران در برابر افزایش نرخ دلار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: قیمت سکه امروز در حالی نوسان محدود را تجربه می‌کند که نرخ دلار در بازار با افزایش ۵۰ تومانی روبرو شده و همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار ایران اونس جهانی ریزش محسوس را شاهد بوده، به این ترتیب کاهش بهای اونس جهانی افزایش نرخ دلار بر بازار طلا و سکه ایران را خنثی کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ شیشه بران، با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در معاملات امروز بازار جهانی به دنبال افزایش شاخص سهام آمریکا، قیمت جهانی طلا به روند نزولی خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در سه ماه اخیر رسیده است، افزود: علت اصلی آن افزایش شاخص سهام در بازار آمریکا است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاران بین المللی منتظر اخبار جدیدی درباره مذاکرات تجاری آمریکا و چین هستند، تاکید کرد: آمریکا و چین هفته گذشته توافق کرده بودند که در قالب فاز نخست توافق تجاری تعرفه ها علیه کالاهای یکدیگر را لغو کنند، اما ترامپ بعدا هرگونه توافی بر سر لغو تعرفه ها را رد کرد.

وی با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا به ۱۴۵۳ دلار رسیده که این پایین ترین قیمت از ۵ آگوست به شمار می رود، افزود: قیمت طلا هفته گذشته با افت ۳.۶ درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش هفتگی قیمت طلا در سه سال اخیر بوده است.

شیشه بران با تاکید بر اینکه بازارهای مالی در روز سه شنبه چشم انتظار سخنرانی مهم دونالد ترامپ در خصوص تجارت جهانی آمریکا است، یادآور شد: سخنرانی امشب حدود ساعت ٢٠:٠٠ خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: جنگ تجاری ۱۶ ماهه و بلاتکلیفی سرنوشت برگزیت موجب آشفتگی در بازارهای مالی و نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی شده بر قیمت طلا در سال جاری میلادی تاثیر داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در ادامه به بازار طلای ایران اشاره کرد و گفت: طلای آبشده در اوایل آبان ماه نزول قیمتی تا اوایل کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را تجربه کرد، اما در ادامه با رشد تا حدود یک میلیون و ۷۹۰ تومان روبرو شد.

وی افزود: در هفته دوم آبان ماه پس از اصلاح قیمت تا حدود حمایتی یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، یک بار دیگر این فلز گرانبها با اقبال خریدارن روبرو شد.

شیشه بران با تاکید بر اینکه طلا آب شده در معاملات روز گذشته خود صعود داشت، گفت: این صعود تا سطح مقاومت ۱۷۷۰ حرکت کرد، اما موفق به شکست این سطح نشده و از این سطح بازگشت داشت و در این نزول به سطح حمایت ۱۷۵۵ برخورد کرد و پس از آن شروع به نوسان حول سطح ۱۷۶۰ کرد.

وی ادامه داد: در ساعت ۱۲:۳۰ امروز سه شنبه ۲۱ آبان ماه مظنه عادی طلا یک میلیون و ۷۶۱ هزار، سکه امامی ۴ میلیون و ۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان است.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به بازار ارز، اظهار کرد: امروز هر دلار در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته شد. افزایش قیمت در این مقطع زمانی طبیعی است، چراکه اخبار منتشره در خصوص تعیین قیمت دلار در بودجه سال آینده فضای بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: قیمت سکه امروز در حالی نوسان محدود را تجربه می کند که نرخ دلار در بازار با افزایش ۵۰ تومانی روبرو شده و همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار ایران اونس جهانی ریزش محسوس را شاهد بوده، به این ترتیب کاهش بهای اونس جهانی افزایش نرخ دلار بر بازار طلا و سکه ایران را خنثی کرده است.

شیشه بران با بیان اینکه افزایش گام به گام قیمت‌ها در بازار تحت تاثیر رشد تقاضا رخ داده است، گفت: این افزایش قیمت منجر به افزایش شمار سرمایه‌گذاران بازار نشده است.

وی همچنین افزود: امروز سه شنبه ۲۱ آبان ماه قیمت یورو ۱۲هزار و ۶۵۰ تومان، درهم سه هزار و ۱۶۹ تومان و پوند ۱۴ هزار و ۸۷۵ تومان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.