سرویس: دین و اندیشه 12:02 - چهارشنبه 22 آبان 1398

استان اصفهان پیشرو در پرداخت زکات در کشور

رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت:استان اصفهان یکی از استان های پیشرو در پرداخت زکات در سطح کشور است.

به گزارش اصفهان شرق؛  حجت الاسلام غلامحسین رنجبر  در جلسه شورای زکات شهرستان کاشان که با حضور امام جمعه کاشان برگزار شد با بیان اینکه اکثر آیاتی که در قرآن کریم به زکات اشاره کرده است مربوط به زکات مطلق است، اظهار داشت: زکات مطلق شامل مجموعه انفاقات و کمک‌های خیریه است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان جمع آوری شود، ابراز داشت: با وجود بیش از ۱۰۰ هزار خانواده مددجو در استان اصفهان سهم هر خانواده از این مبلغ حدود ۲۴۰هزار تومان می‌شود که برای یک خانواده در طول یک سال مبلغ ناچیزی است.

رئیس شورای زکات استان اصفهان با بیان اینکه ۲۰درصد زکات جمع آوری شده صرف امور عمرانی و ساخت کتابخانه، مسجد و … می‌شود، تصریح کرد: در کاشان یکی از مواردی که بسیار چشمگیر بوده ورود خیرین مسکن ساز در این حوزه است.

او افزود: در کاشان بیش از ۳۷۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد توسط خیرین کاشانی ساخته و تحویل شده است که این یک کار بزرگ و قابل ستایش است.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه با تمام اقدامات انجام شده فقر و محرومیت ریشه کن نشده است، بیان داشت: تلاش مسئولین و مدیران برای رسیدگی به نیازمندان باید بیش از پیش استمرار داشته باشد.

او با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در پرداخت زکات در سطح کشور است، تصریح کرد: شهرستان کاشان نیز در میان شهر‌های استان یکی از سرآمدان پرداخت زکات در استان است.

رئیس شورای زکات استان اصفهان با بیان اینکه نیازمند یک نهضت فقرزدایی در کشور هستیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با انجام اقدامات زیربنایی مستمندان و فقرا را از لحاظ کسب درآمد توانا و مستقل کنیم.

او افزود: البته در میان مستمندان افرادی هستند که سرپرست خانوار یا از کارافتاده و یا زمین گیر هستند که شورای زکات هر شهرستان باید خدمات خود را به این افراد بیشتر کند.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه برای رفع محرومیت زدایی تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم، ابراز داشت: طبق آیات و روایات اگر فردی انسان دیگری را خوشحال کند مثل این است که امام زمانش را خوشحال کرده و کسی که امام زمانش را خوشحال کند مثل این است که پیامبر را خوشحال کرده و کسی که پیامبر را خوشحال کند مثل این است که خدا را خوشحال کرده است.

او ورود بخش صنعت و معدن و همچنین اصناف هر شهر را برای ورود به بخش زکات ضروری دانست و افزود: در جامعه‌ای که افراد در آن به همدیگر کمک و رحم کنند مطمئنا خداوند متعال نیز به آن جامعه رحم می‌کند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.