اصفهان شرق

ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی فلسطین/ موشک‌باران تل‌آویو و شهرک‌های اسرائیلی در پاسخ به جنایت جدید اشغالگران

کدخبر: 187131
1398/08/21 در ساعت 09:22

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از رسانه‌های فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد یکی از فرماندهان این جنبش به‌نام ابوالعطا بامداد امروز در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده است.

این جنبش تأکید کرده است مسیر جهاد و مقاومت با قدرت ادامه خواهد یافت و جنایت ترور ابوالعطا بی‌پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند.
جهاد اسلامی هشدار داد رژیم صهیونیستی باید تمام پیامدها و عواقب این اقدام تنش‌آمیز و تروریستی خود را بپردازد.
بر اساس گزارش فلسطین الیوم، در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک الشجاعیه در شرق غزه، «بهاء ابوالعطا» فرمانده «گردان‌های القدس»- شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی- و همسرش به شهادت رسیدند.
بر اساس این گزارش، دست‌کم یک راکت از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به منزل ابوالعطا شلیک شده که در نتیجه آن، وی و همسرش به شهادت رسیدند و دو کودکش هم زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین سدیروت، اسدود، الخضیره و شهرک‌های واقع در قدس اشغالی را با موشک هدف قرار داد.
ارتش رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب این جنایت اعلام کرد: برای چند روز جنگیدن آماده می‌شویم، ولی به سیاست ترورها بازنگشته‌ایم.
العهد به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک سدیروت، اشدود و نیرعام به‌صدا درآمده است و ارتش اسرائیل درباره رسیدن موشک‌ها به تل‌آویو و گوش‌دان هشدار داده است.
این رسانه‌ها از توقف حرکت قطارها در نقب، عسقلان، بئرالسبع و سدیروت و گشوده شدن پناهگاه‌ها در کریات ملاخی خبر دادند.
شهرک صهیونیست‌نشین کریات ملاخی از حالت آماده‌باش و باز شدن پناهگاه‌ها و تعطیل شدن مراکز آموزشی خبر داده است.
سانا از شهادت دو نفر و زخمی شدن 6 نفر به‌عنوان آمار اولیه حمله رژیم صهیونیستی به یک ساختمان غیرنظامی در المزه در نزدیکی سفارت لبنان در دمشق خبر داده است.
گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای شهادت «سلیم ابوالعطا» از فرماندهان این جنبش و همسرش در تجاوز رژیم صهیونیستی به منزل آنها در منطقه الشجاعیه در شرق غزه در بامداد امروز سه‌شنبه را اعلام کرد.
این جنبش بر آماده‌باش در صفوف رزمندگان و یگان‌های آن تأکید و اعلام کرد پاسخ به این جنایت هیچ حد و مرز مشخصی نخواهد داشت و در حجم جنایتی است که دشمن مرتکب شده است.
فلسطین الیوم هم گزارش داد گردان‌های القدس و  دیگر گروه‌های مقاومت امروز سه شنبه در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در ترور ابوالعطا از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس، شهر «تل آویو» و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را با ده ها موشک هدف قرار دادند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که آژیرهای خطر به طور مستمر از بامداد امروز سه شنبه در شهرک‌های اطراف غزه و شهرهای تل آویو و یافا به صدا درمی‌آید.
کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که ارتش رژیم اشغالگر با ترور یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین در غزه، مرتکب حماقت بزرگی شد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارتش اسرائیل عملیات ترور یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین را در غزه انجام داده است.
گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به این جنایت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین را با موشک هدف قرار داد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین اعلام کرد ارتش رژیم  اشغالگر، منزل اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی این جنبش را در دمشق هدف قرار داد که به شهادت یکی از فرزندانش منجر شد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعطیل شدن مراکز آموزشی در تل‌آویو، حولون و ریشون لتسیون خبر داد.
المیادین گزارش  داد رژیم صهیونیستی از مصر خواسته است برای آتش بس با نوار غزه دخالت کند.
گردان‌های مجاهدین از شلیک 6 موشک به سمت اراضی اشغالی در واکنش به ترور شهید بهاء ابوالعطا خبر داد.
رئیس کمیته هماهنگی واردات کالاها به نوار غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی گذرگاه کرم  ابوسالم را از امروز تا اطلاع ثانوی بسته است.
سخنگوی  ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در عملیات مشترک ارتش، سرویس امنیت کل(شاباک) در ساعات اخیر، ساختمانی در نوار غزه هدف قرار گرفت که یکی از مطرح ترین فرمانده جهاد اسلامی به نام بهاء ابوالعطا در آن حضور داشت.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ارتش نیروهای خود را تقویت کرده و برای مجموعه گسترده‌ای از سناریوهای تهاجمی آماده شده است.
منبع: تسنیم