سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 12:30 - شنبه 20 اردیبهشت 1393

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

4 هزار طلبه پرونده تبلیغ دین اسلام دارند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: استان اصفهان 16هزار طلبه خواهر و برادر دارد که از این تعداد 4 هزار نفر خواهر و برادر پرونده تبلیغی دارند که پس از گذراندن دوره‌های مربوطه برای تبلیغات اعزام می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان که به مناسبت سالروز 16 اردیبهشت روز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ارزش‌های فرهنگی روح واقعی یک ملت است و اگر بخواهیم مصداقی برای آن بیاوریم می‌توان گفت همچون جسمی است که بدون روح هیچ ارزشی ندارد و زمانی که روح در آن دمیده می‌شود ارزش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ در یک جامعه بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: اقتصاد و سیاست در ذیل فرهنگ قرار دارند اما علم و دانش، اقتصاد و فرهنگ سه مؤلفه نشاط میان جامعه است که مهم‌ترین آن‌ها فرهنگ است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید به این نکته تنها عاملی که سبب نفوذ میان مردم یک جامعه می‌شود، عامل فرهنگ است، عنوان کرد: راه ورود فرهنگ راه بسیار راحت برای نفوذ بین غالب مردم و تأثیرگذاری بر روی آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از کشورها با هم متحد شدند تا سبب شکست کشور ایران شوند اما نتوانستند با وجود همه ترفندها جلوی اعتقادات مردم بایستند، گفت: دشمنان اکنون می‌دانند که دیگر با ابزار نظامی نمی‌توانند بین مردم یک کشور نفوذ کنند و بهترین راه نفوذ از طریق تأثیر‌ها فرهنگی بر ملت است.

ارزانی با اشاره به اینکه بسیاری از مواردی که به عنوان تابو بوده است و امروز به نوعی ترویج یافته است، افزود: اکنون دشمنان، اسلامیت و ایرانیت ایران را نشانه گرفته‌اند تا به این وسیله بین مردم نفوذ کنند.

وی با تأکید به اینکه با ورود به دنیای تکنولوژی دشمنان قصد تردید در اعتقادات را بر دل‌های مردم دارند، بیان کرد: ورود به باورهای دینی، فرهنگی، ارزش‌ها و رواج شهوت‌پرستی از مهم‌ترین مقاصد دشمنان است.

* داشتن دغدغه فرهنگی صرف مشکلی از فرهنگ کشور را حل نمی‌کند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: دغدغه فرهنگی داشتن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند تا زمانی که وضعیت فرهنگی جامعه اصلاح نشود و در این بین باید از نظر فرهیختگان و نخبگان کمک و در حوزه فرهنگ عمومی برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد.

وی به فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: استان اصفهان 16 هزار طلبه خواهر و برادر دارد که از این تعداد 4 هزار نفر خواهر و برادر پرونده تبلیغی دارند که پس از گذراندن دوره‌های مربوطه برای اعزام به تبلیغات می‌شوند.

ارزانی با بیان اینکه امروز علوم به صورت تخصصی شده است و با رویکرد تخصصی پیش می‌رود، افزود: طلاب با توجه به علاقه و نیاز در حوزه‌های مختلف به تحصیل مشغول می‌شوند.

وی تدریس کلام و عقاید، تدریس در حوزه خانواده و تربیت، تدریس در حوزه ادیان و فرقه‌ها و مذاهب برگزاری جشن تکلیف و مشاور دینی را بخشی از فعالیت این سازمان برشمرد.

* مبلغان اصفهانی زبان اشاره فراگرفته‌اند/150 مبلغ مسلط به پنج زبان روز دنیا در اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ارتباط با افراد ناشنوا از طریق زبان اشاره برقرار شده است، گفت: اکنون دو دوره آموزش زبان اشاره برای صحبت با ناشنوایان برای مبلغان برگزار شده است.

وی تالارهای گفتگو از طریق اینترنت را به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی یکی دیگر از دستاورهای دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: در حوزه آموزش زبان خارجی بسیار پیشرفت خوبی صورت گرفته است به نحوی که تا کنون دو هزار طلبه در حوزه علمیه اصفهان به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی آشنا و 150 نفر نیز به صورت تخصصی در این پنج دوره زبان مسلط هستند.

ارزانی به آموزش‌های تخصصی در سه سطح هم رده دروس دانشگاهی در حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: ترجمه متون اسلامی به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها و نیز یادگیری حقوق اسلامی، نهج‌البلاغه، آشنایی فرقه‌ها به صورت تخصصی انجام می‌شود.

* برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در اصفهان

وی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را از دیگر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برشمرد و گفت: شماره تلفن 096400 تلفن تماس ثابتی است که از ساعت 8 تا یک ظهر و از ساعت 16 تا 20 عصر به سئوالات و شبهات مردم پاسخ می‌دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: 400 روحانی متخصص در حوزه‌های مختلف طبقه‌بندی شده و پاسخگوی سئوالات مردمی هستند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.