سرویس: غیر تولیدی 16:16 - دوشنبه 20 آبان 1398

مشوق‌های جدید برای سربازان دارای مهارت

سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح برخی مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سربازان دارای مهارت را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار موسی کمالی در نشست خبری همایش ملی «پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر»، گفت: سربازی امری مقدس است که نمود عملی مشارکت مردم در امر دفاع است و حقیقتا سربازان ما بار عمده‌ای از مسئولیت دفاعی کشور را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه سربازان در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند، گفت: قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیز در همین راستا ایجاد شد. ببینید ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ۱۵ میلیون جوان به سربازی رفته و هفت میلیون نفر نیز از انجام خدمت سربازی معاف شده‌اند که اگر ما مهارت آموزی را زودتر آغاز کرده بودیم الان ۲۲ میلیون نفر نیروی ماهر و متخصص در امور مختلف در کشور داشتیم.

وی در مورد مشوق‌هایی که به سربازان ماهر داده خواهد شد،گفت: در آینده اولویت دریافت امریه سربازی با آن دسته از مشمولانی خواهد بود که مهارتی را آموزش دیده و در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امکان انتخاب یگان محل خدمت نیز از دیگر از مشوق‌هاست گفت: البته ما تلاش می‌کنیم که تا حد امکان و در شرایطی که خللی به توان دفاعی نیروهای مسلح وارد نشود، این طرح را اجرا کنیم.

سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح افزود: انتخاب شهر محل خدمت نیز مشوق مشابه دیگری است که آن را اجرایی خواهیم کرد و علاوه بر آن مشاور ه‌های دیگری نیز برای سربازان وجود دارد اما شرط اصلی این است که سربازان حتماً در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کنند.

کمالی ادامه داد: تعجیل و تعویق در اعزام به سربازی نیز از جمله دیگر مشاوره‌هاست که سربازان می توانند از آن استفاده کنند اما تمام مشوق‌ها تنها برای سربازان ماهر است.

سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نیمی از توان دفاعی ما را جوانان با انگیزه و با نشاط که سربازان نیز جزء آن هستند تامین می‌کند، گفت: ما باید دوران سربازی را به دوران خوشایند برای سربازان بدل کنیم. سال‌هاست که در این راستا قدم برداشتیم اما معتقدیم که هر چه در این حوزه کار شود باز هم جای کار دارد و در همین راستا نیز قرارگاه مهارت آموزی سربازان را ایجاد کردیم.

کمالی با بیان اینکه قرارگاه مهارت آموزی سربازان همچون پل ارتباطی میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف با نیروهای مسلح است، گفت: این قرارگاه در واقع همچون کاتالیزور عمل کرده و ارتباط بین سربازان نیروهای مسلح و سازمان‌ها و نهادهای دیگر را برقرار می‌کند بطوریکه تا کنون با بیش از 20 سازمان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده‌ایم.

وی در مورد همایش پنجه‌های کارآمد سربازان ماهر نیز گفت: فاز اول اعطای مشوق به سربازان ماهر، از این همایش که در واقع پل ارتباطی میان دانش آموزان و سربازی است آغاز خواهد شد و پس از آن با حل مشکلات و آنالیز طرح‌های قبلی ارائه بسته‌های تشویقی در قبل، حین و پس از سربازی را به دیگر سربازان ماهر نیز اجرا خواهیم کرد. البته تمام تلاش ما این است که همین امسال این طرح برای تمام سربازان ماهر اجرایی شود.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.