سرویس: غیر تولیدی 08:11 - یکشنبه 19 آبان 1398

روش هایی برای رهایی از لکه‌ های پوستی

اگر به دنبال راهی برای کاهش یا از بین بردن نقاط تیره روی صورت خود هستید، استفاده ازاین روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

به گزارش اصفهلن شرق؛ هایپرپیگمانتاسیون باعث می‌شود برخی نفاط پوست در مقایسه با مناطق اطراف آن تیره‌تر شوند. اگرچه این عارضه بی ضرر است، اما در بسیاری از افراد به ویژه زنان و دختران جوان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اکثر زنان به ویژه در دهه ۳۰ زندگی و یا در زمان بارداری تغییراتی در رنگ پوست خود، مشاهده می‌کنند که می‌تواند ناشی از افزایش فشار خون ناشی از فعالیت و یا حضور بیش از حد ملانین است.

اما گاهی اوقات، تولید ملانین از بین می‌رود و پوست شما با لکه‌های تیره و روشن در کنار هم بسیار نازیبا می‌شود. این بیماری همچنین به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، آکنه، اسکراب شدید صورت و اپیلاسیون ایجاد می‌شود که البته می‌توان آن را کنترل کرد. برخی روش‌های طبیعی به از بین بردن چنین عوارضی در پوست موثر است.

سرم ویتامین C

ویتامین C لکه‌های تیره روی پوست را محو می‌کند. این ماده یک ماده شیمیایی بی نظیر است که به مرور زمان پوست‌های تغییر رنگ را کاهش می‌دهد.

ویتامین C به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند رادیکال‌های آزاد را مسدود کند، به روند طبیعی به ترمیم پوست و تولید سلول‌های جدید کمک می‌کند. با مالیدن روزانه چند قطره سرم غنی شده از این ویتامین به پوست می‌توانید به مقابله با این عارضه بروید.

ترکیبات حاوی کوجیک اسید

اگر تا به حال در مورد مواد فعال موجود در کرم‌های روشن کننده پوست دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که اسید کوجیک معمولاً به عنوان یک ماده سفید کننده یا دفع کننده لک‌ های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در تهیه آن از قارچ یا برنج تخمیر شده استفاده می‌شود.

این ماده در انواع مختلفی از محصولات آرایشی، از جمله پودرها، سرم ها، کرم ها، پاک کننده‌ها و صابون‌ها یافت می‌شود.

این مورد فقط باید در هنگام شب در مناطقی که دارای تغییرات خاصی هستند استفاده شود. ممکن است از این دارو برای درمان عوارض پوستی مانند آفتاب سوختگی، جای زخم و لکه‌های پیری استفاده شود. در مورد چگونگی کارکرد کوجیک اسید به عنوان یک عامل برطرف کننده ثابت شده است که این ماده بر تولید ملانین تاثیر می‌گذارد.

از رایج‌ترین عوارض جانبی اسید کوجیک می‌توان به قرمزی، سوزش، خارش، بثورات پوستی، تورم پوست یا درد اشاره کرد.

افرادی که پوست حساس دارند برای جلوگیری از تحریک باید از داروهای حاوی دوز‌ بالا از این ماده خودداری کنند.

سویا

سویا با جلوگیری از ورود ملانین به لایه بالایی پوست به عنوان یک راه درمان عمل می‌کند و یکی از رایج‌ترین مواد روشن کننده پوست در مرطوب کننده‌ها است.

استفاده از مواد غذایی حاوی اسید آزلائیک

آزلائیک اسید یک اسید طبیعی است که در دانه‌هایی مانند جو، گندم، جو دوسر و چاودار وجود دارد. این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است و باعث می‌شود در درمان عوارض پوستی مانند آکنه و روزاسه موثر واقع شود.

این اسید باکتری‌ها را از منافذ پوست پاک کند و منجر به جلوگیری از بروز آکنه شود. این ماده آنزیم تیروزیناز را که برای تولید ملانین مورد نیاز است، مهار می‌کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

از کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید استفاده می‌شود. آن‌ها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس مانند چین و چروک کمک می‌کنند. مواد فعال موجود در ضد آفتاب‌ها با جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) کار می‌کنند و از رسیدن آن به لایه‌های عمیق‌تر پوست یا بازتاب اشعه جلوگیری می‌کنند.

ضد آفتاب روزانه، بهترین روش برای جلوگیری از لکه‌ های تیره پوستی است. با اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از SPF حداقل ۳۰، می‌توانید از اثرات نور خورشید مصون بمانید.

جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.