سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:02 - شنبه 18 آبان 1398

عجیب و غریب‌ترین خرافاتی که مردم جهان درباره خوش شانسی دارند!

در این گزارش با دیگر رسم‌های جالب مردم جهان در مورد خوش شانسی آشنا می‌شوید.

به گزارش اصفهلن شرق؛ همه ما در برهه‌هایی از زندگی خود دست به دامن خرافه و آرزو‌های غیرمنطقی می‌شویم که چندان هم بد نیست، زیرا امید داشتن به برآورده شدن یک رویا کمک می‌کند تا دستیابی به آن آسان‌تر شود.

عجیب و غریب‌ترین خرافاتی که مردم جهان درباره خوش شانسی دارند!

اما گاهی برخی از این باور‌های عجیب، شکل عمومی به خود می‌گیرند و به یک رسم و سنت در کشوری بدل می‌شوند. از جمله عجیب‌ترین و البته جالب‌ترین رسوم مردم جهان را در آغاز سال نو می‌توان دید. بیشتر ما هنگام تحویل سال آرزو‌های بسیار زیادی برای ۳۶۵ روز بعدی خود و عزیزانمان داریم. اما فارغ از جشن گرفتن و شادی کردن، کار‌هایی هم می‌کنیم که تقریبا خرافات محسوب می‌شود.

به طور مثال در ایران می‌گوییم لحظه سال تحویل هر کاری کنی، تا آخر سال همان کار را خواهی کرد. یا اگر موقع تحویل سال پول در دستت بگیری، یعنی تا آخر سال جیبت پرپول خواهد شد و ….

چنین باور‌های جالبی را در دیگر کشور‌های جهان هم می‌توان دید. مثلا دانمارکی‌ها قبل از شروع سال نو می‌روند جلوی در خانه دوستان خود و ظرف می‌شکنند. آن‌ها باور دارند که این کار خوش‌شانسی برای صاحبخانه بدنبال خواهد داشت! هر چه دوستان بیشتری داشته باشید، ظرف‌های شکسته بیشتری در مقابل خانه‌تان خواهد بود و در نتیجه سالی پر از خوش‌شانسی را تجربه خواهید کرد.

با این مقدمه از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطلب با دیگر رسم‌های جالب مردم جهان در مورد خوش شانسی آشنا شوید.

چمدان خود را پر از لباس کنید و اطراف خانه و کوچه خود راه بروید!

خرافات مردم در مورد خوش شانسی

از دیگر باور‌های عجیب مردم جهان در مورد خوش شانسی باید به چمدان بستن اشاره کرد. در کلمبیا و دیگر کشور‌های اسپانیولی‌زبان، مردم بر این باور هستند که اگر می‌خواهی در سال جدید زندگی دایم به سفر بروی و شاد باشی، باید روز سال تحویل یک چمدان لباس را برداری و نیمه شب، قبل از تحویل سال در گوشه‌وکنار خانه و کوچه و خیابان راه بروی.

نیمه شب ۱۲ حبه انگور بخورید

خرافات مردم در مورد خوش شانسی

در اسپانیا و پرتقال مردم رسم دارند ۱۲ حبه انگور را نیمه شب می‌خورند تا به رسم ۱۲ ماه سال، برکت و شادابی بر زندگی آن‌ها جاری شود.

جلوی در خانه دوستان خود تا می‌توانید ظرف بشکنید

دانمارکی‌ها هم رسم عجیبی دارند. آن‌ها سال نو خود را با شکستن بشقاب جلوی خانه دوستانشان آغاز می‌کنند. رسم اینگونه است که هر چه بشقاب‌های بیشتری در مقابل خانه شما شکسته شده باشد، یعنی دوستان بیشتری دارید و در نتیحه خوش شانس‌تر هستید.

البته مردم دانمارک رسم دیگری هم دارند. اینکه روی صندلی بایستید و نیمه شب پایین بپرید تا ارواح خبیثه و شیطانی را از خانه و زندگی خود دور کنید و با شانس بیشتری وارد سال جدید شوید.

آرزو‌های خود را روی کاغذ بنویسید، بسوزانید و خاکسترش را بنوشید!

مردم روسیه رسم دارند آرزو‌های خود را روی کاغذ می‌نویسند. وقتی ساعت ۱۲ نیمه شب شد، کاغذ را با شمع می‌سوزانند و خاکستر آن را داخل لیوان شامپاین خود می‌ریزند و می‌نوشند. اعتقاد دارند با این کار آرزوهایشان برآورده خواهد شد.

نیمه شب به دریا بروید و از روی ۷ موج بپرید!

واقعا این رسم از همه سخت‌تر است. تصورش را بکنید که شب سال نوست و همه بهترین لباس‌هایشان را پوشیده‌اند و دور هم جمع شده‌اند. بعد تصمیم می‌گیرند برای خوش شانسی به نزدیک‌ترین دریا بروند و از روی ۷ موج بپرند!

در برزیل، مردم پس از نیمه شب به دریا می‌روند و از روی ۷ موج دریا می‌پرند و در هر پرش، آرزوی خود برای سال جدید را بیان می‌کنند. اعتقاد دارند با این کار رویا‌های آن‌ها محقق خواهد شد.

سوپ نودل سیاه بخورید تا عمرتان دراز و جیبتان پر پول باشد

خرافات مردم در مورد خوش شانسی

سوپ نودل سیاه را باید یک نفس بالا بروید، زیرا اگر نودل‌ها را بجوید یا با دندان نصف کنید، انگار که رشته‌ی شانس و اقبال خود را قطع کرده‌اید.

در ژاپن مردم سال نوی خود را با خوردن سوپ نودل سوبا (نودلی که از آرد گندم سیاه تهیه می‌شود) آغاز می‌کنند. بلند بودن رشته‌ها نودل نمادی از بلندی زندگی و رونق و روزبهی است.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.