سرویس: غیر تولیدی 12:21 - شنبه 18 آبان 1398

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

اندازه بزرگ تلفن‌های هوشمند جدید کار با آن‌ها را دشوار کرده، به همین دلیل بسیاری خرید یک مدل خوش دست با اندازه متوسط را ترجیح می‌دهند.

به گزارش اصفهلن شرق؛ حدود یک دهه پیش، زمانی که تلفن‌های هوشمند لمسی، به تازگی راه خود را به بازار تلفن همراه باز کرده بودند، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که روزی، بزرگ بودن این محصولات، دردسرساز شود، در آن زمان پرچمداران جذاب بازار با نمایشگر‌های ۳.۵ تا ۴ اینچی عرضه می‌شدند و اولین مدل گلکسی نوت با صفحه نمایش ۵.۳ اینچی، بسیار بزرگ به نظر می‌رسید. اما با گذشت زمان، هم اندازه و هم کیفیت نمایشگر‌های موبایلی افزایش پیدا کرد، خریداران نیز عاشق داشتن گوشی با صفحه نمایش بزرگ بودند و همین مشخصه، یکی از اصلی‌ترین عوامل خرید یک مدل به حساب می‌آمد. طی ۱۰ سال گذشته نمایشگر‌های ۳.۵ اینچی به ۶ اینچ و در برخی مدل‌های پرچمدار به بیش از ۶.۵ اینچ رسیدند تا با فرم و شکل ظاهری جدیدی از تلفن‌های هوشمند مواجه شویم. علاقه خریداران به کار صفحه نمایش بزرگ، همواره شرکت‌های مختلف را به تولید گوشی‌های بزرگ‌تر سوق می‌داد، مردم می‌خواستند در صفحه نمایشی عریض و با کیفیت فیلم ببینند، در اینترنت گشتی بزنند، بازی کنند و به‌طبع با کیبوردی بزرگ‌تر در پیام‌رسان‌ها به چت با دیگران بردازند. حتی ساخت و تولید تبلت‌ها نیز کافی نبود و حال به جایی رسیدیم که تلفن‌های هوشمند از نظر اندازه تنها چند دهم اینچ با تبلت‌های ۷.۰ اینچی فاصله دارند.

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

اما صفحه نمایش‌های بزرگ در کنار تمام جذابیت‌های خود، کار با تلفن هوشمند را دشوار می‌کنند. در حال حاضر خیلی از افراد نمی‌توانند به راحتی و با یک دست با مدل‌های بالای ۶.۰ اینچ کار کنند، شما در حالی که گوشی را در کف دست خود گرفتید نمی‌توانید با انگشت شصت خود به تمام نقاط یک گوشی بزرگ دسترسی داشته باشید و این مشکل ساز است. این وضع در هنگام راه رفتن، رانندگی و مواردی دیگر دردسر ساز می‌شود، زیرا حتما باید متوقف شد و با هر دو دست با گوشی کار کرد. البته ژست‌های حرکتی تا حدودی توانستند این مشکل را حل کنند، اما با این وجود هنوز هم گوشی‌های بالای ۶.۰ اینچ اندازه بزرگی دارند و کار با آن‌ها راحت نیست. این دشواری برای خانم‌ها و کسانی که دست کوچکی دارند بسیار قابل لمس است، حتی بزرگ بودن اندازه تلفن‌های هوشمند موجب می‌شود گاهی در زمان کار با یک دست، کنترل آن دشوار شده و گوشی به زمین افتاده و آسیب ببیند. به همین جهت مدل‌های کمتر از ۶.۰ اینچ نیز طرفداران زیادی دارند، گوشی‌هایی که در دسته کامپکت یا اندازه متوسط (جمع‌و‌جور) قرار می‌گیرند، بسیار خوش دست‌تر هستند و کار با آن‌ها نیز راحت‌تر است. به طور تقریبی می‌توان تلفن‌های هوشمند با اندازه نمایشگر بین ۵.۵ تا ۶.۰ اینچ را مناسب برای هر شخصی دانست، این مدل‌ها همانطور که گفته شد خوش دست هستند و در عین حال اندازه نسبتا بزرگی دارند. اما به دلیل آن که اکثر مدل‌های بالارده و پرچمدار با نمایشگر‌های بزرگی تولید می‌شوند، پیدا کردن تلفن‌های پرقدرت با اندازه متوسط کار آسانی نیست. به همین جهت در این گزارش قصد داریم به معرفی برترین تلفن‌های هوشمند دسته کامپکت یا خوش دست بازار بپردازیم، مدل‌هایی که کار با آن‌ها آسان است، افراد با دستان کوچک نیز می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند و در عین حال قدرت و کیفیت بالایی نیز دارند. با ما همراه باشید:

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

مدل اپل آیفون ۱۱ پرو

شرکت اپل از همان ابتدا تلفن‌های هوشمند خود را با اندازه‌ای بسیار مناسب تولید می‌کرد، این شرکت به طراحی مناسب گوشی‌های خود اعتقاد دارد و می‌خواهد خریداران از کار با مدل‌های مختلف آیفون احساس رضایت کنند. پرچمدار جدید این شرکت یعنی آیفون ۱۱ پرو با نمایشگر ۵.۸ اینچ تولید شده و حاشیه‌ای بسیار باریک دارد، این گوشی خوش دست تقریبا ۰.۵ اینچ از سری جدید گلکسی نوت کوچک‌تر است، اما قدرت بسیار بالاتری دارد. اپل در سری جدید پرچمداران خود عمر باتری را به مقدار قابل توجهی افزایش داده، همچنین کیفیت دوربین و وجود ویژگی‌های مانند حالت تصویربرداری در شب، سری آیفون ۱۱ را بسیار ارزشمندتر از مدل‌های قبلی این شرکت می‌کند. نمایشگر سوپر رتینا XDR اولد آیفون ۱۱ پرو قطعا یکی از برترین صفحه نمایش‌های بازار است، پردازنده A13 به همراه دوربین سه‌گانه، ۴ گیگابایت رم و شارژ بی‌سیم اپل آیفون ۱۱ را به یکی از باکیفیت‌ترین مدل‌های بازار تبدیل کرده است. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید آیفون ۱۱ پرو خوش دست‌ترین و باکیفیت‌ترین پرچمدار فعلی بازار است.

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

مدل سامسونگ گلکسی S10e

در سال ۲۰۱۹ میلادی سامسونگ مدل‌های پرچمدار بسیار زیادی را وارد بازار کرد، اما تنها پرچمدار زیر ۶.۰ اینچ این شرکت گلکسی S10e است که قیمت مناسب‌تری از دیگر پرچمداران سامسونگ دارد. این مدل از نظر اندازه حتی از مدل‌های میان‌رده سامسونگ نیز کوچک‌تر است، تمامی مدل‌های سری گلکسی A و M (به جز چند گوشی معدود) در اندازه‌های بالای ۶ اینچ تولید شده‌اند، اما گلکسی S10e مانند پرچمدار آیفون دارای صفحه نمایش ۵.۸ اینچی است. این مدل از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، حافظه رم ۶ گیگابایت و دوربین دوگانه بهره می‌برد. حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و شارژ وایرلس، از دیگر ویژگی‌های گلکسی S10e محسوب می‌شود.

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

مدل گوگل پیکسل ۴

پرچمدار جدید گوگل را می‌توان بهترین مدل اندرویدی در اندازه کامپکت دانست. پیکسل ۴ با استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و قفل سه‌بعدی چهره، ۶ گیگابایت حافظه رم و دوربین بسیار باکیفیت، سعی کرده پرچمدار جدید خود را نسبت به سری‌های قبلی این شرکت، متمایز کند. اما نمایشگر این مدل در اندازه ۵.۷ اینچی و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز، نقطه قوت این پرچمدار محسوب می‌شود. البته باتری با حجم پایین و پیکره‌بندی‌های محدود برای فضای ذخیره سازی از مشکلات این مدل هستند، اما بروزرسانی‌های متنوع اندروید در ابتدا برای این مدل عرضه می‌شوند و هماهنگی سیستم عامل و سخت افزار گوشی، موجب افزایش سرعت و کارآیی آن شده است.

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

مدل شیائومی می ۹ SE

سال ۲۰۱۹ برای شیائومی بسیار خوب و قدرتمند آغاز شد و با قدرت نیز در حال پایان یافتن است، شیائومی علاوه بر افزایش فروش خود در بازار‌های مهمی مانند کشور هند، مدل‌های بسیار قدرتمند و جذابی را در سال جاری وارد بازار کرد که با برچسب قیمتی پایین، از موق‌ترین مدل‌های سال بودند. سری پرچمدار می ۹ نیز از این مدل‌ها بود که یکی از قدرتمندترین مدل‌های سال محسوب می‌شود، شیائومی در این سری یک مدل میان‌رده نیز تولید و وارد بازار کرد که حجم نسخه کوچک‌تر پرچمدار این شرکت را دارد. مدل می ۹ SE با نمایشگر ۶ اینچی آمولد و مشخصات قدرتمند خود در فهرست ما جای می‌گیرد. شیائومی این مدل را به پردازنده اسنپدراگون ۷۱۲ به علاوه ۶ گیگابایت حافظه رم، دوربین ۳ گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز کرده و با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رساند. مشخصات شیائومی می ۹ SE به جز پردازنده میان‌رده، تماما در حد یک پرچمدار بوده و به همین واسطه، این گوشی امتیازات خوبی را نیز از کارشناسان و کاربران دریافت کرد.

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

مدل ZTE nubia Z18

پرچمدار سال گذشته زدتی‌ای، یکی از معدود مدل‌های بازار است که اندازه صفحه نمایش آن به ۶ اینچ نمی‌رسد، البته صفحه نمایش IPS LCD این مدل با اندازه ۵.۹۹ اینچ کیفیت متوسطی دارد، اما زدتی‌ای برای ارائه برچسب قیمتی ۳۵۰ یورویی، از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و دوربین دوگانه بهره برده است که کاملا همرده پرچمداران سال گذشته است. نمایشگر نوبیا زد ۱۸ حاشیه بسیار باریکی دارد و حسگر اثر انگشت نیز به صورت فیزیکی در پشت آن جای گرفته است، علاوه بر طراحی زیبا، مشخصات فنی بالارده و قیمت مناسب نیز از ویژگی‌های اصلی این مدل هستند.

با خوش ‌دست‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار آشنا شوید

مدل نوکیا ۷.۱

میان‌رده با کیفیت نوکیا با نمایشگر ۵.۸۴ اینچ، آخرین مدل این فهرست است، صفحه نمایش نوکیا ۷.۱ از پنل IPS LCD تولید شده که با ارائه HDR10، کیفیت بالایی دارد. پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ و ۴ گیگابایت حافظه رم از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل هستند. نوکیا در مدل ۷.۱ از دوربین دوگانه در پشت و دوربین سلفی درون بریدگی بالای نمایشگر استفاده کرده که به زیبایی این مدل می‌افزاید. نوکیا ۷.۱ یکی از بهترین میان‌رده‌های نسل جدید این شرکت محسوب می‌شود که طرفداران زیادی پیدا کرده و در بازگشت نوکیا به بازار فروش نیز تاثیر بسزایی گذاشته است. این مدل ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

گزارش از عبدالله مطیع

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.